کد خبر: 97845
A

ظریف: می توانیم لشکر فاطمیون را به افغانستان بفرستیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، به دولت کابل پیشنهاد کرد که اگر مایل است از گروه شبه‌نظامی که جمهوری اسلامی از مهاجران افغان ساکن ایران تشکیل داده، استفاده کند. ایران پیشتر لشکر فاطمیون را در زمان جنگ سوریه به این کشور فرستاده بود. لشکر فاطمیون متشکل از نیروهای افغان است که تحت فرماندهی نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در سوریه و در حمایت از حکومت بشار اسد می‌جنگند.

 ظریف: می توانیم  لشکر فاطمیون را به افغانستان بفرستیم

به گزارش سایت دیده بات ایران؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، به دولت کابل پیشنهاد کرد که اگر مایل است از گروه شبه‌نظامی که جمهوری اسلامی از مهاجران افغان ساکن ایران تشکیل داده، استفاده کند.

ظریف در گفت‌وگو با شبکه خبری طلوع‌نیوز افغانستان درباره این گروه شبه‌نظامی موسوم به «لشکر فاطمیون» گفت: «اینها بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد می‌تواند از آنها استفاده کند.»

لشکر فاطمیون متشکل از نیروهای افغان است که تحت فرماندهی نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در سوریه و در حمایت از حکومت بشار اسد می‌جنگند.

هسته اصلی راه‌اندازی این لشکر، نیروهای افغان «تیپ ابوذر» بودند که در زمان جنگ ایران و عراق می‌جنگیدند. برخی رسانه های افغانستان اظهارات جدید وزیر خارجه ایران را مداخله جویانه عنوان کرده اند. 

 

 

 

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر