کد خبر: 9979
A

روسیه: آمریکا قیمومیت جبهه النصره را برعهده دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا عملا قیمومیت گروهک تروریستی «جبهه النصره» را که شاخه ای از سازمان تروریستی «القاعده» محسوب می شود، برعهده گرفته است.

روسیه: آمریکا قیمومیت جبهه النصره را برعهده دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ماریا زاخارووا روز سه شنبه گفت: عملی شدن برنامه آمریکا برای تسلیح تروریست های ضدسوری که واشنگتن آنان را معارض معرفی می کند، هواپیماهای روسی را که عملیات ضدتروریستی انجام می دهند، در خطر قرار می دهد.

بنا به اعلام رسانه روسی اسپوتنیک، وی افزود: تصمیم آمریکا برای تحویل اسلحه به مخالفان مسلح ضدسوری در حکم تهدید مستقیم هواپیماهای نیروی هوایی، نظامیان و سفارتخانه روسیه در سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اظهار کرد: واشنگتن روی ارسال کمک های نظامی به تشکیلات ضدحکومت سوریه که تفاوت چندانی با قاتلان شبه نظامی ندارند، حساب زیادی باز کرده است و ارسال جنگ افزار از جمله سامانه های موشکی متحرک برای این گروهها در لایحه جدید قانونی آمریکا نیز پیش بینی شده است.

زاخارووا گفت: دستگاه ریاست جمهوری آمریکا نمی تواند این مساله را درک کند که سلاح های تحویلی بلافاصله به دست تروریست ها می افتد و آنها نیز مدت ها است با عنوان مخالفان میانه رو فعالیت می کنند.

به گزارش رسانه روسی، وی افزود: احتمالا آمریکا روی همین مساله حساب باز کرده است، زیرا عملا قیمومیت گروهک جبهه النصره را که شاخه ای از سازمان تروریستی القاعده محسوب می شود، به عهده گرفته است.

زاخارووا در پایان تاکید کرد: این اقدام (آمریکا) به معنای همدستی با تروریست ها است. تصمیم اخیر واشنگتن برای ارسال اسلحه در حکم تهدید مستقیم علیه هواپیماها، نظامیان و سفارتخانه روسیه در سوریه است که تاکنون چند مرتبه مورد هجوم قرار گرفته اند و به همین خاطر این اقدام گامی خصمانه تلقی می شود.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر