کد خبر: 155002
A

عدم پخش یک مسابقه در صداوسیما / علت: لاک ناخن یکی از زنان شرکت کننده در مسابقه

طبق اعلام قبلی قرار بود، قسمت اول فصل جدید مستند مسابقه «خانه ما» از روز گذشته در شبکه سه شروع شود. این اتفاق به دلیل ممیزی رخ نداد

عدم پخش یک مسابقه در صداوسیما / علت: لاک ناخن یکی از زنان شرکت کننده در مسابقه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طبق اعلام قبلی قرار بود، قسمت اول فصل جدید مستند مسابقه «خانه ما» از روز گذشته در شبکه سه شروع شود. این اتفاق به دلیل ممیزی رخ نداد.

کمی که از ساعت ۱۳ روز جمعه (۲۲ اردیبهشت) گذشت، کانال تلگرامی «خانه ما» این خبر را منتشر کرد: «با عرض پوزش، متاسفانه به علت پاره‌ای مشکلات و ناهماهنگی‌های پخش، فصل جدید «خانه ما» این هفته پخش نمی‌شود.» پیگیری‌های هفت‌صبح نشان می‌دهد دلیل این اتفاق به ممیزی برمی‌گردد.

ماجرا از این قرار است که ناظر پخش عقیده دارد نباید لاک ناخن یکی از خانم‌های شرکت‌کننده نشان داده شود. ظاهرا موارد دیگری هم هست که به آرایش و مواردی از این دست برمی‌گردد. (عکس‌ها از روی تیزر برنامه گرفته شده است و ارتباطی با موضوع گزارش ندارند.) طبق نظر تلویزیونی‌ها، نمایش لاک ناخن خانم‌ها جزو موارد ممنوعه است و به همین خاطر مهمان‌ها در برنامه‌ها نیز ملزم به پوشیدن دستکش هستند. سال پیش برنامه «احکام به زبان ساده» از مدل مرد برای نمایش لاک ناخن استفاده کرد که جنجال‌آفرین هم شد.

 چگونه پخش می‌شود؟

نمی‌دانیم سازندگان «خانه ما» چطور می‌توانند مشکل را حل کنند. قاعدتا حذف گروهی که یکی از بانوان آن دارای لاک ناخن است، کل مسابقه را دچار مشکل می‌کند؛ چرا‌که چند گروه در این برنامه با هم رقابت دارند. باید یک هفته صبر کرد و منتظر نتیجه ماند… . تاکنون ۱۱ فصل از مستند مسابقه «خانه ما» روی آنتن رفته و به‌رغم برخی ضعف‌ها، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

فصل دوازدهم در شهر بوشهر با نگاهی ویژه به فرهنگ دریا و اقتصاد ساحل‌نشینان تولید شده است. روابط عمومی مسابقه «خانه ما» فضای فصل جدید را این‌گونه شرح داده است: «مانند هر دوره شرکت‌کنندگان در این مسابقه بزرگ در بستری خلاق و خانوادگی، چالش‌هایی از قبیل کارآفرینی، برگزاری مهمانی و تفریح و سفر را با منابع مالی محدود، تجربه می‌کنند. روایت این مسابقه مستند، سند تصویری از سبک زندگی، فرهنگ بومی و ظرفیت‌های اقلیمی هر منطقه از کشور است.»

منبع:هفت صبح

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر