کد خبر: 149473
A

خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک ایران: با سند به IOC گفتیم محکومیت ورزشکاران به اعدام کذب است

محمود خسروی وفا گفت: نامه به IOC دادیم که پایبند به منشور هستیم. بحث هایی داشتند چرا با آن کشور مسابقه نمی‌دهید هم مطرح شد و ما صادقانه محدودیت‌ها را گفتیم و حل شد و رفت. جای نگرانی نیست. نسبت به اغتشاشات ایمیل‌هایی دریافت کردند که ورزشکاران محکوم به مرگ شده‌اند و ما با سند گفتیم چنین چیزی نیست و مورد عفو هم قرار گرفتند. با رایزنی هایی با قوه قضاییه کردیم و با استقبالی که آقای اژه ای در این زمینه کرد، موضوع را در دستور کار قرار دادند و با رافت برخورد کردند که این قبل از دستور عفو رهبری بود. قوه قضاییه به ما کمک کرد و این گزارش مکتوب را هم به کمیته بین‌المللی المپیک دادیم.

خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک ایران: با سند به IOC گفتیم محکومیت ورزشکاران به اعدام کذب است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمود خسروی وفا در ابتدای نشست درباره سفرش به سوئیس و دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک بیان کرد: عرف کمیته بین‌المللی المپیک این است بین سه تا پنج ماه به رییس جدید کمیته ملی المپیک هر کشور که تازه انتخاب می شود فرصت داده می‌شود تا با ساختار آشنا شود و جلسه ای را با IOC داشته باشد. این دیدار معمولی بود.

او ادامه داد: من با ساختار آشنا بودم و در این جلسه سه ساعت وقت گذاشتند به صورت تور ما را در ساختمان IOC چرخاندند و قوانین منشور را یادآوری کردند. ایمیل های زیادی به IOC زده شده است و از ما سوال کردند که فلان ورزشکار در ایام اغتشاشات محکوم به مرگ بود که ما بررسی کردیم و دیدیم کذب بود.

خسروی‌وفا ادامه داد: نامه به IOC دادیم که پایبند به منشور هستیم. بحث هایی داشتند چرا با آن کشور مسابقه نمی‌دهید هم مطرح شد و ما صادقانه محدودیت‌ها را گفتیم و حل شد و رفت. جای نگرانی نیست. نسبت به اغتشاشات ایمیل‌هایی دریافت کردند که ورزشکاران محکوم به مرگ شده‌اند و ما با سند گفتیم چنین چیزی نیست و مورد عفو هم قرار گرفتند. با رایزنی هایی با قوه قضاییه کردیم و با استقبالی که آقای اژه ای در این زمینه کرد، موضوع را در دستور کار قرار دادند و با رافت برخورد کردند که این قبل از دستور عفو رهبری بود. قوه قضاییه به ما کمک کرد و این گزارش مکتوب را هم به کمیته بین‌المللی المپیک دادیم.

او ادامه داد: در مورد ورزش زنان خواستم توضیح بدهیم که نخواستند و در جریان وضعیت ورزش زنان هستند و از سوابق کاری من در کمیته ملی پارالمپیک آگاه هستند. من فکر می‌کنم مشکل خاصی نیست و  چون در جلسه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک باید مطرح شود از ما گزارش کتبی خواستند که گزارش را تهیه کردیم و سه، چهار روز آینده ارسال می‌کنیم تا به دست هیات اجرایی IOC  برسد.‌

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر