کد خبر: 22430
A

نخستین اظهارات سامپائولی در تیم ملی آرژانتین

سرمربی جدید تیم ملی آرژانتین در مراسم معارفه اش به سوال های خبرنگاران پاسخ داد.

نخستین اظهارات سامپائولی در تیم ملی آرژانتین

 

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و ‌به نقل از کلارین، بامداد امروز (جمعه) چیکی تاپیا (رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین) خورخه سامپائولی را به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی آرژانتین معرفی کرد. پس از مراسم معارفه، سرمربی آرژانتینی در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سامپائولی گفت‌:  رویایم پس از سال ها به حقیقت پیوست و به آرزویم (مربیگری در تیم‌ ‌ملی) رسیدم. زمانی که به این پروسه فکر می‌کنیم باید هدفمان نشان دادن تیمی باشد که معرف تاریخ فوتبال آرژانتین است. آلبی سلسته تنها گروهی از بازیکنان نیست بلکه 40 میلیون آرژانتینی است. بازیکنی که پیراهن این کشور را بر تن می کند باید با تمام وجود بازی کند. بیش از 100 بازیکن را می‌توان  برای حضور در تیم‌ ‌ملی در نظر گرفت. در فهرست اولیه بازیکن ضعیف وجود ندارد و همه بازیکنان برتری هستند.

سرمربی آرژانتینی افزود: شرایط کنونی ایده ال نیست چون برخی از بازیکنان در تعطیلات به سر می برند  و مدت زمان زیادی در طول فصل بازی کردند. بازیکنان بر حسب روش بازی شان انتخاب شدند. معتقد نیستم دوستان را در تیم ملی جمع کرده ایم. پروژه جدیدی را شروع کردیم که در آن 40 میلیون آرژانتینی حضور دارند. در این پروژه اتحاد وجود دارد و دوباره کادر فنی کنار هم جمع شده است.

سامپائولی درباره لیونل مسی گفت‌: در اروپا به همراه سویا و در تیم‌ ‌ملی شیلی برابر او قرار گرفتم. او بهترین بازیکن جهان است که خلاقیت ها و توانایی های زیادی دارد.  اکنون که او را در اختیار داریم می‌خواهیم  لئو باشد و نه مسی! می‌خواهیم  خود واقعی اش را نشان دهد و از بودن در آلبی سلسته خشنود باشد. با او صحبت کردم. او مشتاق شروع این پروژه است. از این موضوع خوشحالیم. مسی نیاز دارد بازیکنانی نزدیک به او بازی کنند تا بتواند توانایی های فوق‌العاده‌اش را نشان دهد. پائولو دیبالا در این زمینه  می‌تواند  او را کمک کند. او بازیکن سطح بالایی است.

نخستین هدف سرمربی آرژانتینی رساندن تیم‌ ‌ملی به جام جهانی 2018 روسیه است. او  در این باره گفت‌: سختی انتخابی جام جهانی کاملا آشکار است. می دانیم راه حل هایی وجود دارد تا آرژانتین در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. امیدوارم بتوانیم مردم را شاد کنیم. بازی در جام جهانی خیلی سخت است. می خواهم تیم ملی پیروز شود. من طرفدار این تیم هستم و تنها خواهان برد هستم. برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را خواهم کرد. می‌خواهیم  حریف خود را با ما وفق دهد و نه ما خود را با آن ها سازگار کنیم.

آلبی سلسته هفته آینده در دو دیدار دوستانه به مصاف برزیل و سنگاپور می‌رود. سامپائولی در این باره اظهار کرد:  برابر برزیل بازی سختی خواهیم داشت. این تیم را زمانی که در کنار هم نبودیم آنالیز کردیم اما  هدفمند بازی خواهیم کرد. این دیدار علاوه بر سخت بودن برای من خاص خواهد بود. بازی برابر سنگاپور هماهنگی بازیکنان با یکدیگر را نشان خواهد داد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر