کد خبر: 34208
A

نماینده مجلس: ورزش زیربنای تعالی فرهنگی و اجتماعی است

نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سازنده ورزش در جامعه گفت: ورزش زیربنای تعالی فرهنگی و اجتماعی و زمینه ساز اصلی برای پیشرفت هر جامعه است.

نماینده مجلس: ورزش زیربنای تعالی فرهنگی و اجتماعی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی جلیلی روز شنبه در آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی مدارس مراغه افزود: هم اکنون ورزش به عنوان نماد و شاخصی از باسوادی در کشورهای توسعه یافته دنیاست و از این رو توجه به ورزش همگانی و قهرمانی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تربیت استعدادهای ورزشی به عنوان اولویت اصلی در بخش ورزش، نقش مهمی در توسعه انسانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: حمایت از نخبگان و قهرمانان ورزشی در رشته های مختلف باید از راهبردهای اصلی مسئولان و متولیان امر ورزشی باشد.
وی گفت: توجه به اخلاق مداری به عنوان بخش مهمی از تربیت انسانی استعدادهای ورزشی، مهمترین و انکارناپذیرترین زمینه در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی است.
جلیلی افزود: ورزشکاران موفق در رشته های ورزشی می توانند الگویی سازنده برای نسل های آینده به ویژه در بین دانش آموزان باشند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: ورزش به عنوان بخش مهم عرصه تعلیم تربیت، عامل مهمی در پرورش نسل آینده و نیز موجب پیشگیری از بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان است.
جلیل اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی موجود در این شهرستان افزود: با پیگیری های انجام شده، رشته تربیت بدنی در آموزشکده های فنی و حرفه ای این شهرستان ایجاد می شود.
وی با اشاره به لزوم توجه به بخش ورزش مدارس در این شهرستان ادامه داد: هم اکنون طرح احداث استخر شنای این شهرستان که از جمله طرح های نیمه تمام است با 20 درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل و بهره بردرای نیاز به تامین اعتبار دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به توسعه و نوسازی اماکن ورزشی این شهرستان، بازسازی مجتمع ورزشی شهید رجایی در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی مدارس این شهرستان گفت: این رویداد ورزشی، با هدف توسعه ورزش مدارس و کشف استعدادهای ورزشی از بین دانش آموزان ورزشکار در مدارس برگزار می شود.
45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر