کد خبر: 114086
A

فقط در سوسنگرد ۳۰۰ نفر بازداشت شده اند

طی اعتراضات خوزستان، در شهر سوسنگرد تجمعات اعتراضی با حضور «۱۲ هزار نفر» برگزار می‌شد ولی از روز چهارم یگان ویژه با ورود به این شهر با اعتراض مسالمت‌آمیز مردم با خشونت برخورد کرد و فقط در سوسنگرد ۳۰۰ نفر از مردم معترض را بازداشت کرده‌اند.

فقط در سوسنگرد  ۳۰۰ نفر بازداشت شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛  "در اعتراضات اخیر خوزستان، در شهر سوسنگرد شمار تجمع‌کنندگان در تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز به ۱۲هزار نفر، می‌رسیده- بزرگ‌ترین و بیش‌ترین مدت تجمع مردمی در این منطقه که از آغاز  وسیع‌ترین حضور اجتماعی‌شان به برپایی موکب‌های اربعین برمی‌گشته است."

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ همشهری خبر داده است: «ولی از روز چهارم یگان ویژه و غیربومی پلیس، بدون آشنایی محلی با ورود به این شهر با اعتراض مسالمت‌آمیز مردم با خشونت برخورد کرد و فقط در سوسنگرد ۳۰۰ نفر از مردم معترض را بازداشت کرده‌اند.

تا آن روز هیچ مسوول استانی یا ملی هم حاضر نشده بود با مردم که شعارهای اعتراضی‌شان درباره آب بوده، حرفی بزنند.  حتی فرماندار هم به میان مردم که خشونتی نداشتند، نیامد.»

«پلیس با هدف تمام‌کردن تحصن به میدان آمده بود و مردم را با این سؤال مواجه کرد که با توجه به مسالمت‌آمیزبودن اعتراضات، چرا یگان ویژه با نیرو وارد شهر شده؟

▫️...  وقتی با آنها حرف می‌زدی از نوجوان فلافل‌فروشی می‌گفتند که با سر و روی خونی به خانه رفته یا لبنیات‌فروشی که بی‌گناه دستش شکسته است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر