کد خبر: 87041
A

میثم شکری ساز کیست و چطور در اوج جوانی به موفقیت رسید؟

فکر می‌کنید تمام مدیران کسب و کار یا افراد کارآفرین، سن بالایی دارند؟ پس با یک کارآفرین جوان آشنا شوید؛ کسی که در اوج جوانی، موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده و ده ها جایزه کارآفرینی و کسب و کار دریافت کرده است. دکتر میثم شکری ساز، صاحب بزرگترین مرکز آموزش مجازی در ایران و مدیر هولدینگ بزرگ پارس پندارنهاد.

میثم شکری ساز کیست و چطور در اوج جوانی به موفقیت رسید؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛فکر می‌کنید تمام مدیران کسب و کار یا افراد کارآفرین، سن بالایی دارند؟ پس با یک کارآفرین جوان آشنا شوید؛ کسی که در اوج جوانی، موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده و ده ها جایزه کارآفرینی و کسب و کار دریافت کرده است.

دکتر میثم شکری ساز، صاحب بزرگترین مرکز آموزش مجازی در ایران و مدیر هولدینگ بزرگ پارس پندارنهاد.

اوایل زندگی دکتر میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز در سال 1365 در شهر زیبای اصفهان به دنیا آمد. به دلیل شغل پدر که ارتشی بود تا سنین نوجوانی در چندین شهر زندگی کرد و شاید همین آشنایی با اقوام و شهرهای مختلف، جرقه‌های اولیه آموزش همگانی را در ذهن او انداخت.

سنین نوجوانی و جوانی دکتر میثم شکری ساز

در سال‌هایی که هنوز آموزش مجازی و الکترونیکی راهی به خانه های مردم نداشت، دکتر شکری ساز فرصت‌های رو به رشد آینده را مشاهده کرد و دریافت که در آینده‌ای نزدیک، آموزش مجازی و الکترونیکی به نیازی مهم تبدیل خواهد شد.

برای همین هم جزو نخستین نفراتی بود که این موضوع را پیگیری و پلت فرمی به همین منظور راه اندازی کرد.

ایشان به دلیل فعالیت‌های مثمر ثمر خود در سال 1396 مفتخر به دریافت عنوان برترین مدیر فناوری اطلاعات ایران شد.

مرکزی که ایشان راه اندازی کرد، "مرکز توسعه آموزش مجازی پارس" نام داشت. بخش بزرگی از فعالیت‌های دکتر شکری ساز در حوزه آموزش است و در حال حاضر مدیریت هولدینگ پارس پندار نهاد و مجموعه‌های کوچک و بزرگ آن است.

کارآفرینی که کتاب‌های زیادی چاپ کرده است...

یکی از بهترین روش‌هایی که دکتر میثم شکری ساز معتقد است می‌تواند الهام‌بخش جوانان و عاشقان کارآفرینی باشد، چاپ کتاب است. ایشان معتقد است کارآفرینان بزرگ باید با ثبت تجربیات خود و انتقال به جوانان، راه را به سوی کارآفرینی‌های بزرگ‌تر و الهام‌بخشی بیشتر باز کنند.

دکتر میثم شکری ساز تاکنون بیش از 10 جلد کتاب به رشته تحریر یا ترجمه درآورده است و حتی با وجود مشغله فراوان، از نوشتن و چاپ کتاب دست نکشیده است. از جمله کتاب‌های ایشان می‌توان به استوار، توهم باهوشی، روابط فرد و سازمان و مذاکره با دستان خالی اشاره کرد.

ایشان همچنین با برگزاری همایش‌های مختلف سعی در گسترش فرهنگ کارآفرینی و تأثیرات مثبت در اقتصاد ایران داشته است.

تحصیلات دکتر میثم شکری ساز چیست؟

سوابق تحصیلی و آموزشی دکتر میثم شکری ساز را در یک نگاه مشاهده کنید:

  • کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA، دانشگاه Steinbeis Berlin آلمان
  • مدیر برتر فناوری اطلاعات در سال 1396
  • دکتری کارآفرینی، گرایش آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی
  • دارنده گواهینامه دوره آموزش عالی حقوق تجارت و داوری
  • مسلط به زبان انگلیسی در سطح مطلوب (خواندن، نوشتن و صحبت کردن)
  • دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 از DNV هلند
  • دارنده گواهینامه مدیریت کسب‌وکار MBA مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 

سایر فعالیت‌های دکتر میثم شکری ساز

میثم شکری ساز از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه آزاد و اتحادیه‌های دیگر نیز لوح‌های سپاس و تقدیرنامه‌های فراوانی به پاس خدمات بارز در بازاریابی و کارآفرینی دریافت کرده است. همچنین وی سه سال پیاپی در سال‌های 96، 97 و 98 مفتخر به اخذ تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شده است.

اما نکته قابل‌توجه اینجاست که ایشان حتی با رسیدن به چنین جایگاهی هنوز هم بر این باورند که می‌توانند با تلاش بیشتر و با ارائه دوره‌های آموزشی باکیفیت‌تر و سطح بالا، کمک شایانی به جوانان ایرانی در آموزش و مهارت‌آموزی آن‌ها کرد. جوانانی که هرکدام می‌توانند برای ساختن گوشه‌ای از آینده این کشور ایفای نقش کرده و برای خود و وطنشان افراد ثمربخش و مفیدی باشند.

میثم شکری ساز، کارآفرین جوان، نزدیک به یک دهه است که با استفاده از پیشرفت علوم و فناوری‌های نو و تغییراتی که در حوزه آموزش به سبک‌های مختلف به وجود آمده است در بخش مجازی و الکترونیک آن فعالیت می‌کند. البته این آغاز راه ایشان در حوزه آموزش بوده و در کنار این سبک از آموزش از شیوه‌های دیگر نیز مانند آموزش حضوری نیز برای ارائه مطالب جامع در حوزه‌های بازاریابی و فروش و سایر حوزه‌ها استفاده می‌کنند.

اگر به دهه 80 برگردید و شرایط و سبک‌های آموزشی موجود در آن سال‌ها را بررسی کنید، کاملاً درک خواهید کرد که فکر نو این کارآفرین جوان در ارائه آموزش مجازی به افراد علاقه‌مند به یادگیری چه تأثیر مثبتی داشته و چه کمک بزرگی به آن‌ها کرده. در آن روزها آموزش بیشتر روی کلاس‌های حضوری تمرکز داشت و اگرچه هنوز هم این سبک آموزش جایگاه خود را دارد اما کمتر کسی به این موضوع فکر کرده بود که می‌توان با کمک تکنولوژی آموزش مجازی را نیز به سایر روش‌های آموزشی اضافه کرد.

مدیریت و نظارت دائمی بر عزت‌نفس از نگاه میثم شکری ساز

مقوله عزت‌نفس، آنقدرها که ارزش مهم و پراهمیتی دارد، جدی گرفته نشده است. از نگاه دکتر میثم شکری ساز، وقتی کارمندان و نیروهای کار خود را ارزشمند بدانند و احساس کنند که کار و فعالیت‌هایشان ارزشمند و مفید است، طبیعتاً بازدهی بالاتری دارند و با جان و دل کار می‌کنند.

ﻧﺤﻮﻩ ﻧﮕﺮﺵ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﻛﺎﺭ می‌تواند ﻃﺮﺯ ﺗﻠﻘﻲ، ﺍﻧﮕﻴﺰﺵ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻛﺎﺭﻱ آن‌ها ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ. توجه به راهکارهای افزایش عزت‌نفس در کار، برای هر مدیری واجب است!

اهمیت سرمایه انسانی در سازمان از نگاه میثم شکری ساز

سازمان‌ها بدون مشتریان و بدون نیروی انسانی چیزی ندارند. این مشتریان هستند که خدمات و محصولات را می‌خرند و به سازمان پول می‌پردازند و این منابع انسانی هستند که به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

با اینکه نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه‌های هر سازمانی است، اما بسیاری از مدیران همچنان توجهی به این سرمایه عظیم ندارند و برای ارتقای آن نمی‌کوشند.

از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز ما برای ساخت انواع دیگر سرمایه، به سرمایه‌ انسانی نیاز داریم. با اینکه امکان دارد در آینده، ماشین‌ها نیاز ما به داشتن هزاران کارگر در خطوط تولید برطرف کند، اما برای ساخت همین ماشین‌ها و تفکر و اندیشه و تعمیر، به صدها کارگر نیاز است.

ضمن اینکه مشخص نیست تا چه زمانی دیگر نیاز به نیروی انسانی زیادی نداشته باشیم. اکنون سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به نیروهای انسانی توجه ویژه‌ای دارند و بخشی جداگانه برای رسیدگی به امور نیروی انسانی طراحی کرده‌اند و به نیازهای آن‌ها توجه می‌کنند، فروششان به نحو محسوسی افزایش یافته است. بدون تردید توجه به افزایش بازدهی نیروی انسانی، به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

هرچه به پیش می‌رویم نه‌تنها از ارزش نیروی انسانی کم نشده، بلکه دانش و سرمایه انسانی با مهارت بالا ارزش روزافزونی پیدا کرده است

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر