کد خبر: 128998
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ فروردین ۱۳۵۵؛

برنامه تغذیه رایگان مدارس تغییر کرد

اولین شماره روزنامه اطلاعات ۴۶ سال قبل در سال ۱۳۵۵، امروز سه شنبه سوم فروردین در ۳۲ صفحه منتشر شده بود. تیتر نخست این شماره روزنامه که صفحه اول آنرا هم اکنون مشاهده می کنید، اختصاص دارد به درگیریها در لبنان و تصرف قسمت اعظم شهر بیروت توسط مسلمانان. مقررات جدید صادرات و واردات در سال جاری و کاهش یافتن سود بازرگانی برخی کالاها و پیام نوروزی محمدرضا شاه پهلوی از جمله خبرهای دیگر این شماره روزنامه به شمار می روند. اما در زیر لوگوی روزنامه، خبری مبنی بر تغییر در برنامه تغذیه مدارس کشور به چشم می خورد که متن کامل آنرا برای اولین شماره دیدبان تاریخ سال نو انتخاب کرده ایم که با هم مرور می کنیم.

برنامه تغذیه رایگان مدارس تغییر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اولین شماره روزنامه اطلاعات ۴۶ سال قبل در سال ۱۳۵۵، امروز سه شنبه سوم فروردین در ۳۲ صفحه منتشر شده بود. تیتر نخست این شماره روزنامه که صفحه اول آنرا هم اکنون مشاهده می کنید، اختصاص دارد به درگیریها در لبنان و تصرف قسمت اعظم شهر بیروت توسط مسلمانان. مقررات جدید صادرات و واردات در سال جاری و کاهش یافتن سود بازرگانی برخی کالاها و پیام نوروزی محمدرضا شاه پهلوی از جمله خبرهای دیگر این شماره روزنامه به شمار می روند. اما در زیر لوگوی روزنامه، خبری مبنی بر تغییر در برنامه تغذیه مدارس کشور به چشم می خورد که متن کامل آنرا برای اولین شماره دیدبان تاریخ سال نو انتخاب کرده ایم که با هم مرور می کنیم.

photo_2022-03-22_17-21-52

برنامه رایگان ۶ میلیون دانش آموز در سال جاری تغییر کرد. این مطلب را دکتر تسلیمی وزیر بازرگانی به هنگام تشریح سیاست صادرات و واردات کشور در سال جاری اعلام کرد وگفت؛ 

توزیع میوه از برنامه تغذیه رایگان حذف و مواد پروتئینی جایگزین میوه شد. به این ترتیب در سالجاری به یک میلیون دانش آموز در تهران و اصفهان شیر و بیسکوئیت که دسترسی به این نوع مواد در این دو شهر امکانپذیر است و در داخل تولید میشود داده خواهد شد. 

در برنامه تغذیه رایگان برای ۶ میلیون دانش آموز سایر نقاط کشور دادن ۱۰۰ گرم‌نان، ۲۰۰ گرم پنیر و ۵۰ گرم خرما هر روز پیش بینی شده است. پنیر لازم برای تغذیه رایگان دانش آموزان به اندازه کافی خریداری شده است و این‌ پنیرها برای آنکه سالم بماند و فاسد نشود از نوع پنیر سفید نیست.

تسلیمی گفت؛ بتدریج که امکان تولید شیر و بیسکوئیت در کشور افزایش می یابد مواد تغذیه رایگان نیز در سراسر کشور یکسان خواهد شد. حذف میوه و سایر مواد غذایی که هم اکنون در برنامه تغذیه رایگان دانش آموزان کشور قرار دارد بمنظور جلوگیری از زیانهای ناشی از فساد پذیری این مواد اتخاذ شده است. 

photo_2022-03-23_11-35-44

لازم‌ به ذکر است که برنامه جدید تغذیه رایگان از روز ۱۵ فروردین ماه جاری اجرا خواهد شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر