کد خبر: 140759
A

یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان می‌برد

تعیین دقیق زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی کار دشواری است. زیرا سطح دانش شما در مورد زبان انگلیسی، تعداد ساعاتی که به مطالعه آن اختصاص می‌دهید، داشتن پشتکار در تکمیل کلاس‌ها و... بر این زمان تاثیر دارد. اگر فردی در سطح مبتدی، روزانه حداقل 1 ساعت از وقت خود را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهد، تقریبا ظرف 6 ماه می‌تواند با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند، زیرا توانایی بیان ایده‌های خود را دارد.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان می‌برد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در این صورت اولین سوالی که در ذهنتان مطرح می‌شود این است که این کار چقدر زمان می‌برد؟ زمان یادگیری زبان انگلیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به اینکه قصد دارید به چه سطحی از دانش برسید کاملا متفاوت است. با ما همراه باشید تا در مورد آن با شما صحبت کنیم.

تعیین دقیق زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی کار دشواری است. زیرا سطح دانش شما در مورد زبان انگلیسی، تعداد ساعاتی که به مطالعه آن اختصاص می‌دهید، داشتن پشتکار در تکمیل کلاس‌ها و... بر این زمان تاثیر دارد. اگر فردی در سطح مبتدی، روزانه حداقل 1 ساعت از وقت خود را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهد، تقریبا ظرف 6 ماه می‌تواند با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند، زیرا توانایی بیان ایده‌های خود را دارد. البته بهتر است تحت نظر یک راهنما و طبق یک برنامه درست پیش برود و منابع مناسبی را مطالعه کند.

تسلط بر زبان انگلیسی برای رسیدن به سطح متوسط به 1 تا 2 سال زمان نیاز دارد. با این حال، زمان یادگیری ممکن است با توجه به توانایی، تعهد و علاقه فرد برای یادگیری زبان انگلیسی متفاوت باشد.

چه عواملی بر زمان یادگیری زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارد؟

زمان یادگیری زبان انگلیسی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که اصلی‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

1. سن: اگرچه یک فرد در هر سنی می‌تواند زبان انگلیسی را بیاموزد، اما روشن است که یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین بهتر است. زیرا ذهن افراد در سنین پایین آمادگی بیشتری برای دریافت و دسته‌بندی مطالب جدید دارد.

2. انگیزه: فرض کنید شخصی بعد از مدت‌ها تلاش توانسته مهاجرت خود را برای 4 ماه دیگر قطعی کند. این شخص نسبت به کسی که به دلیل علاقه شخصی می‌خواهد به زبان انگلیسی صحبت کند انگیزه بیرونی قوی‌تری دارد.

3. سطح دانش اولیه: قطعا هر چه سطح دانش اولیه شما بالاتر باشد مدت زمان کمتری برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارید. با این حال، اینکه قصد دارید به چه سطحی از مهارت‌های زبان انگلیسی دست یابید، در تعیین مدت زمان لازم برای یادگیری آن نقش دارد.

4. منابع: گاهی اوقات ممکن است به دلیل انتخاب منابع نامناسب زمان زیادی را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید اما به نتیجه مطلوب نرسید. پس باید در انتخاب منابع درست، دقت کافی را به خرج دهید و با توجه به مهارتی که قصد به دست آوردن آن را دارید منابع خود را انتخاب نمایید.

5. محدودیت زمانی: یکی از مهم‌ترین عواملی که زمان یادگیری زبان انگلیسی را تعیین می‌کند محدودیت زمانی است. مثلا اگر بخواهید حداکثر تا یک سال دیگر به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنید قطعا باید هر طور شده انگلیسی را ظرف این یک سال یاد بگیرید.

زمان یادگیری با  معلم خصوصی زبان انگلیسی

معلم خصوصی زبان انگلیسی زمان یادگیری را کاهش می‌دهد. با شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و در مکان و زمان دلخواه به یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین یا حضوری بپردازید.  استاد خصوصی زبان انگلیسی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده می‌کند. این استراتژی‌ها کمک شایانی به بهبود مهارت‌های فرد خواهد کرد. گاهی اوقات استفاده از استراتژی نامناسب می‌تواند تنها اتلاف وقت و هزینه باشد. در اینجاست که نیاز به مدرس خصوصی زبان انگلیسی احساس می‌شود. زیرا او می‌تواند ابزارهای متناسب با زمان و سبک زندگی شما را معرفی کند و بعد از شناسایی نقاط ضعف شما به رفع آن‌ها بپردازد.

 

زمان یادگیری زبان انگلیسی برای رسیدن به هر سطح از دانش

معمولا زمانی که افراد تصمیم به یادگیری یک زبان جدید می‌گیرند، تلاش می‌کنند در مدت زمان کوتاه‌تری این کار را انجام دهند. با این حال، دانش صحبت کردن و نوشتن به یک زبان جدید چیزی نیست که بتوان آن را یک شبه به دست آورد.

تسلط بر زبان جدید زمان بر است و همانطور که اشاره شد به عواملی مختلفی بستگی دارد. بنابراین، توصیه می‌شود به جای اینکه دائماً به این فکر کنید که چقدر طول می‌کشد تا زبان انگلیسی را یاد بگیرید، سعی کنید روی فرآیند یادگیری تمرکز نمایید.

اگر قصد دارید بدانید برای رسیدن به هر سطح از دانش زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارید به جدول زیر مراجعه کنید.

12

در این جدول زمان لازم برای رسیدن به هر سطح از دانش زبان انگلیسی آورده شده است. طبق این جدول اگر هیچ دانش اولیه‌ای ندارید باید حدود ۷۰ ساعت زمان بگذارید تا به اولین سطح قابل قبول از دانش زبان انگلیسی دست یابید. حال اگر می‌خواهید به سطح B2 برسید، به 70 + 150 + 300 + 200 = 720 ساعت آموزش نیاز دارید.

مدت زمان لازم برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانید بر زبان انگلیسی مسلط شوید، به طوری که بتوانید از طریق این زبان با دیگران ارتباط برقرار کنید و به صورت روان از آن استفاده نمایید بین 500 تا 1200 ساعت مطالعه نیاز دارید. تعیین زمان دقیق با توجه به سطح مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. مثلا اگر سطح مورد نظر شما متوسط باشد، با 500 تا 600 ساعت می‌توانید روان صحبت کنید.

حال اگر به دنبال رسیدن به سطح پیشرفته هستید باید بین 700 تا 800 ساعت مطالعه کنید. اگر می‌خواهید در سطحی فراتر از پیشرفته قرار بگیرید توصیه می‌شود بین 1000 تا 1200 ساعت مطالعه داشته باشید تا بتوانید هر چیزی را که می‌شنوید به راحتی درک نمایید و آن را به صورت خلاصه بیان کنید. در این سطح، فرد می‌تواند با تسلط زیاد تفاوت‌های ظریف مختلف را حتی در پیچیده‌ترین موقعیت‌ها از هم جدا کند.

زمان یادگیری زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون آیلتس

کسب نمرات مختلف در آزمون آیلتس به سطوح متفاوتی از دانش زبان انگلیسی نیاز دارد. مثلا برای کسب نمره پایین در این آزمون، نیازی به داشتن سطح بالایی از دانش زبان انگلیسی ندارید. بلکه می‌توانید با سطح متوسطی از دانش نیز به نتیجه مطلوب دست یابید.

تدریس خصوصی آیلتس بهترین روش برای رسیدن به موفقیت در این آزمون است. اگر بدون کمک معلم خصوصی آیلتس بخواهید در آزمون آیلتس حداقل نمره لازم را کسب کنید شاید مجبور باشید حدود ۱۰۰ ساعت زمان بگذارید.

https://hitalki.org/teachers/ielts

زمان یادگیری زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون تافل

تدریس خصوصی تافل نیز برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل پیشنهاد می‌شود. با شرکت در کلاس خصوصی آنلاین و یا حضوری تافل، زمان کمتری برای آمادگی به منظور شرکت در این آزمون نیاز دارید. زیرا معلم خصوصی تافل سطح دانش شما را بررسی کرده و متناسب با آن، منابع مورد نیاز را به شما معرفی خواهد کرد.

https://hitalki.org/teachers/toefl

با اینکه زمان یادگیری زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون تافل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد اما در حالت کلی می‌توان گفت برای کسب حداقل نمره در آن بایستی حدود ۱۲۰ ساعت مطالعه داشته باشید.

جمع‌بندی

13

تمرکز بر اطلاع از زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی، فقط فشار بیشتری بر شما وارد می‌کند و منجر به ناامیدی شما می‌شود. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین چیز این است که نخواهید این کار را سریع انجام دهید، بلکه بخواهید از یک روش جامع و موثر استفاده کنید.

در کل پیشنهاد می‌شود نظم و انضباط داشته باشید و تمرین و تکرار را فراموش نکنید، برنامه مطالعه خود را سازماندهی کنید و اهداف قابل اندازه‌گیری و دست‌یافتنی برای خود تعیین نمایید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر