کد خبر: 145628
A

مدیرکل محیط زیست خوزستان: فعلا باید این شرایط آلودگی هوا را بپذیریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز و آلودگی شدید هوا در روزهای اخیر گفت: متاسفانه هیچ سیستمی برای کنترل آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه رامین اهواز تعبیه نشده است و در هر صورت باید برای مدت محدود این شرایط آلودگی را بپذیریم.

مدیرکل محیط زیست خوزستان: فعلا باید این شرایط آلودگی هوا را بپذیریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدجواد اشرفی مدیرکل محیط زیست خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی تداوم آلودگی هوای استان خوزستان تا آخر هفته و فعالیت غیرحضوری مدارس چهار شهر در روز یکشنبه اظهار کرد: در پی پیش‌بینی تداوم پایداری هوا تا پایان این هفته، کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان تشکیل و تصمیم گرفته شد فعالیت مدارس شهرهای اهواز، باوی، کارون و ماهشهر برای امروز (۲۷ آذرماه) غیرحضوری باشد. اگر روند افزایشی آلودگی هوا بیشتر از حد مجاز و استانداردهای لازم باشد، در روزهای آتی تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برخی عوامل آلودگی هوای خوزستان عنوان کرد: متاسفانه بیش از هفت ماه است که بنزین یورو ۴ در خوزستان توزیع نمی‌شود و با توجه به شرایط جوی خوزستان و فعالیت مراکز نفتی، یکی از مطالبات اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست از وزارت نفت، توزیع سریع بنزین یورو ۴ در تمام جایگاه‌های سوخت استان خوزستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص آغاز مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز گفت: با توجه به شرایط جوی و سرمای زیاد سایر استان‌ها و لزوم استفاده از گاز برای گرمایش آن مناطق، وزارت نفت تصویب کرده است که شرکت گاز خوزستان از ارائه سوخت گاز به نیروگاه رامین اهواز در حد تعیین شده خودداری کند بنابراین سوخت مازوت به عنوان سوخت جایگزین در بخشی از واحدهای نیروگاه رامین در حال استفاده است.

اشرفی تصریح کرد: متاسفانه هیچ سیستمی برای کنترل آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه رامین اهواز تعبیه نشده است و در هر صورت باید برای مدت محدود این شرایط آلودگی را بپذیریم.

وی گفت: در این راستا استاندار خوزستان مکاتبات متعددی با مسئولان کشوری داشته است و امیدواریم بتوانیم برای خوزستان سهمیه خاصی از گاز دریافت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر