کد خبر: 149970
A
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح «امین» فعالیت می‌کنند.


۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حمید نیکزاد پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه اجلاس مشترک رؤسای آموزش و پرورش و ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آمده است که باید از ظرفیت همه مجموعه برای آموزش و پرورش استفاده شود. آموزش و پرورش مجموعه عریض و طویلی است که وزارتخانه به تنهایی قادر به اداره آن نیست و این مسئله توسط ستاد ائمه جمعه احساس و درک شد و همه ما باید پیگیر این موضوع باشیم.

وی گفت: از ظرفیت استانداری، شهرداری، فرمانداری و سایر دستگاه باید استفاده استفاده کنیم که این شأن و جایگاه را امام جمعه به‌عنوان پدر معنوی در استان و شهرستان قرار دارد می‌تواند آن را مطالبه کند.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه فرزندان ما در آموزش و پرورش آماج حمله‌های متعدد دشمن هستند و آن‌ها را باید دریابیم، ادامه داد: بحث شبکه سازی جدی گرفته شود. اگر شبکه سازی مثبت اتفاق بیفتد به کار و ارتعاش کار در سطح جامعه و مدارس قدرت می‌ دهد.

وی تعداد ائمه جمعه در سطح خوزستان را ۳ هزار و ۶ عنوان کرد و افزود: این تعداد ظرفیت فوق العاده‌ای است و باید حوزه ستاد همکاری اهتمام داشته باشیم.

وی در خصوص طرح «امین» گفت: این طرح رشد قابل توجهی پیدا کرد اگرچه در دوران کرونا طرح رو به افول بود، اما امروز در سیستم ۲۴ هزار روحانی طرح امین در کشور داریم.

وی ادامه داد: پژوهشی حول طرح امین انجام و آسیب‌های طرح بررسی و دستورالعمل نوشته شد. نیروهای جهادی باید این طرح را تکریم و حمایت مالی کنند.

وی گفت: ۳ هزار مدرسه شبانه روزی در کشور وجود دارد که ظرفیت فوق العاده‌ای برای طرح‌های ستاد حوزه و آموزش و پرورش است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر