کد خبر: 150252
A

وضعیت «پیروز» پایدار نیست/ تکذیب ترخیص از بیمارستان

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست: پیروز نارسایی کلیه دارد و هنوز در بیمارستان است و وضعیتش تاکنون به ثبات نرسیده است به طوری‌که هنوز نمی‌توانیم بگوییم خطر رفع شده است.

وضعیت «پیروز» پایدار نیست/ تکذیب ترخیص از بیمارستان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست، ضمن تکذیب خبر مرخص شدن «پیروز» - توله یوز ایرانی متولد شده در اسارت - به علت نارسایی کلیوی به ایسنا گفت: پیروز هنوز در بیمارستان است و وضعیتش تاکنون به ثبات نرسیده است به طوری‌که هنوز نمی‌توانیم بگوییم خطر رفع شده است.

وی درباره بیماری «پیروز» گفت: پیروز دچار نارسایی کلیوی است. نارسایی کلیوی از ابتدا هم همراه او بوده است چراکه در شرایط نرمال به دنیا نیامد، سزارین شد و شیر مادر را هم تغذیه نکرده است. بدین جهت بسیاری از پارامترهایی که یک توله سالم باید داشته باشد را نداشته است. اکنون هم به علت این بیماری دچار ضعف شده است. در برخی موارد این ضعف شدت پیدا می‌کند و طبیعتا با این وضعیت وقتی کلیه کار نکند بعضی پارامترها مانند عوره و کراتین او بالا رفته و خون تصفیه نمی‌شود.

ابدالی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از هیچ تلاشی برای پیروز فروگذار نکرده است. همه در تلاش هستیم تا کلیه پیروز به حالت نرمال بازگردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر