کد خبر: 150291
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: مسمومیت دانش‌آموزان قم و بروجرد عمدی است/ وزیر اطلاعات تاکنون گزارشی درباره مسمومیت دانش آموزان به مجلس نداده

همایون سامه نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و دران مجلس یازدهم ضمن عمدی دانستن موضوع مسمومیت‌های سریالی، به سایت دیده بان ابران گفت: برای ما سوال است که روی چه حسابی در مدارس این اتفاقات رخ می‌دهد؟ من نمی‌دانم یعنی ارگان‌های اطلاعاتی ما نمی‌توانند تمام مدارک، قرائن و آنچه به جا مانده را بررسی کنند و به عامل برسند؟ وزیر اطلاعات وارد این پرونده شده ولی متاسفانه گزارشی به مجلس داده نشده است.

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس: مسمومیت دانش‌آموزان قم و بروجرد عمدی است/ وزیر اطلاعات تاکنون گزارشی درباره مسمومیت دانش آموزان به مجلس نداده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۱۹ آذر، هنرستان دخترانه نور، نقطه شروع مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر شهر قم بود. البته این مسمومیت‌های عجیب به قم و دانش‌آموزان دختر محدود نماند بلکه در بروجرد، اردبیل و تهران این مورد تکرار شد. واکنش مسئولان بررسی این اتفاق از جمله وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش، بیشتر انکار موضوع بود و آن را «شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور» دانستند.

مسمومیت دانش‌آموزان قم و بروجرد عمدی است

همایون سامه نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای این موضوع به سایت دیده‌بان ایران گفت: «تا آنجایی که اطلاع دارم، وزارت بهداشت دارد بررسی می‌کند ولی به نظر من نتیجه‌اش مشخص نشده است. بدین معنا که نتوانسته‌اند پاسخ قانع کننده‌ای بدهند.»

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: «نکته دیگر اینکه درست است که موضوع در کمیسیون بهداشت مطرح نشده ولی رئیس کمیسیون، نامه‌نگاری‌های لازم با دولت را درباره این موضوع انجام داده است.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در پاسخ به پرسش دیده بان ایران مبنی بر اینکه آیا این حوادث‌ها عمدی است یا خیر، بیان کرد: «آنچه مشخص است این است که هم در قم و هم در بروجرد مسئله عمدی است.»

برای ما سوال است که چرا ارگان‌های اطلاعاتی ما نمی‌توانند با بررسی مدارک به عامل این اتفاق برسند؟

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: «برای ما سوال است که روی چه حسابی در مدارس این اتفاقات رخ می‌دهد؟ من نمی‌دانم یعنی ارگان‌های اطلاعاتی ما نمی‌توانند تمام مدارک، قرائن و آنچه به جا مانده را بررسی کنند و به عامل برسند؟ وزیر اطلاعات وارد این پرونده شده ولی متاسفانه گزارشی به مجلس داده نشده است.»

همایون نجف آبادی نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه چه گروهی می‌تواند پشت این مسمومیت‌ها باشد، گفت: «نمی‌توانم نظر دهم. یعنی اصلا نمی‌دانم؛ همان اطلاعی که شما دارید را من هم در همان حد دارم.»

منبع:سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر