کد خبر: 72383
A

آیت الله تبریزیان: جایی نیامده که ائمه ما را به ورزش کردن تشویق کرده باشند/ فوتبال کردن و دویدن خلاف قرآن است/ مگر امام صادق در پارک ورزش می کرد؟+فیلم

آیت الله تبریزیان: ورزش کردن در اسلام نیامده است. دویدن افراد ‎سالمند در پارک‌ها سزاوار مومنین نیست. و حدیثی در این رابطه از سوی ائمه یا پیامبر موجود نیست. بنابراین ورزشی که امروز انجام می شود اثری در روایت نیست. جوانان می‌توانند به جای ‎ورزش کردن به نماز بایستند که نماز بهترین ورزش است.

volumeVideo: 13.43M | durationVideo: 00:31:07
به گزارش سایت خبری دیده بان ایران، ‌آیت‌الله تبریزیان، که از او به عنوان پدر طب اسلامی یاد می شود درباره ورزش همگانی گفته است که: دویدن افراد ‎سالمند در پارک‌ها سزاوار مومنین نیست. و حدیثی در این رابطه از سوی ائمه یا پیامبر موجود نیست. بنابراین ورزشی که امروز انجام می شود اثری در روایت نیست. جوانان می‌توانند به جای ‎ورزش کردن به نماز بایستند که نماز بهترین ورزش است.
همچنین آیت الله تبریزیان درباره ورزش گفته است که ما نشنیدیم که امامی ورزش کرده باشد یا توصیه به ورزش کردن داشته باشد. ما نشنیدیم که مثلاً امام صادق در پارک ورزش کرده باشد یا بِدوَد. تحرک هدفمند مطلوب است اما حرکت بی هدف عبث است.
وی تصریح کرده است که دویدن مومن خوب نیست بلکه حرکت با وقار خوب است. دویدن و فوتبال بازی کردن خلاف قرآن است چرا که قرآن می‌گوید آرام و باوقار راه بروید. 

 

آیت‌الله عباس تبریزیان متولد سال ۱۳۴۱ در شهر نجف اشرف است، اما همچنان که فامیلش نشان می‌دهد اصالت خانوادگی‌اش به شهر تبریز برمی‌گردد. او از هجده سالگی و پس از گرفتن مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه نجف شده تا پای درس آیت‌الله خویی و آیت‌الله صدر بنشیند. از او بیش از ۸۰ اثر تصحیحی و تألیفی منتشر شده، اما همچنان که خود ایشان را هم بیشتر به درس و بحث‌هایش پیرامون طب اسلامی می‌شناسند، در میان کتاب‌هایش هم مجموعه چهار جلدی «دراسه فی طب الرسول المصطفی(ص)» از مابقی مشهورتر است؛ اثری که در این سال‌ها در زیرزمین مدرسه فیضیه برای روحانیون و طلاب تدریس می‌شود.
همچنین گفتنی است ؛ چندی پیش علیرضا عسگریمدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستار رصد و نظارت بر فعالیت‌های غیرمجاز آقای تبریزیان و شاگردان وی و معرفی متخلفین به مراجع قضایی شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر