کد خبر: 140044
A
رییس‌ انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران:

موسوی چلک: با امر آموزش نمی‌توان شوخی کرد/ تفکیک جنسیتی در مناطق محروم موجب باز ماندن از تحصیل دانش‌آموزان می‌شود

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران بر این باور است که محدودیت های آموزشی از جمله دوری راه برای رفتن به مدارس موجب بازماندن از تحصیل بسیاری از دختران و پسران خواهد شد.

موسوی چلک: با امر آموزش نمی‌توان شوخی کرد/ تفکیک جنسیتی در مناطق محروم موجب باز ماندن از تحصیل دانش‌آموزان می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ موضوع تفکیک جنسیتی دانش‌آموزان در مدارس همواره موافقان و مخالفان خود را داشته است. موافقانی که همواره بر لزوم دوری دو جنس مخالف در محیط‌های تأکید دارند و مخالفانی نیز که بر این باور هستند باید کودکان از همان ابتدای تحصیل با یکدیگر آشنا شوند تا در دوران دانشجویی دچار مشکلات عدیده نگردند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:تفکیک جنسیتی در مناطق محروم امکان‌پذیر نیست/ آموزش مختلط برای کودکان ایجاد آسیب می‌کند

در همین رابطه سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در خصوص طرح تفکیک جنسیتی دانش‌آموزان در مناطق محروم، گفت: موضوع آموزش طبق اصل سی قانون اساسی از وظایف حاکمیت است که باید به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار گیرد. 

وی تأکید کرد: در دوران قبل از انقلاب هم در مورد دسترسی کودکان به آموزش حسایت ویژه ای وجود داشت. حق آموزش کودک همیشه وجود داشته است اما واضح است در دوران مختلف استراتژی‌ها برای دسترسی کودکان به آموزش تغییر می کند. در حال حاضر آنچه بیشتر از تفکیک جنسیتی در آموزش اهمیت دارد، دسترسی آسان و رایگان کودکان به تحصیل است. باید به گونه ای برنامه ریزی شود که کودکان در همه جای ایران از حق تحصیل برخوردار باشند.

موسوی چلک ابراز داشت: دوری راه و عدم دسترسی به آموزش، زمینه ترک تحصیل دانش آموزان و حتی در برخی مواقع زمینه مهاجرت را نیز فراهم میکند. افراد به هر دلیلی اگر نتوانند در محل زندگیشان تحصیل کنند ناچار به مهاجرت خواهند شد. چنانچه فاصله محل سکونت تا محل تحصیل طولانی باشد، احتمال ترک تحصیل دختران بیشتر خواهد بود حتی برای پسران هم ممکن است چنین اتفاقتی بیفتد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در پایان اظهار داشت: اگر نتوانیم استراتژی‌های چندوجهی را برای دسترسی کودکان به آموزش فراهم کنیم طبیعتا احتمال ترک تحصیل بیشتر خواهد شد در حالیکه شاخص آموزش یکی از شاخصهای محوری در ارزیابی توسعه هر کشوری است. حتی مهمتر از شاخص ارزیابی، توسعه هر کشوری منوط به داشتن نیروی انسانی با دانش و مهارت است، به همین دلیل با آموزش نمی توان شوخی کرد. به عنوان مثال در هند تمام تلاش دولت این است که مدرسه در زمان و مکانی تشکیل شود که افراد حتی زباله گرد و خیابانی هم بتوانند از آموزش استفاده کنند. عدالت آموزشی برای مردم اهمیت زیادی دارد چرا که آموزش حق آنهاست.

منبع: سایت دیده‌بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر