کد خبر: 141760
A

یک استاد حوزه علمیه: طلاب با مردم صحبت کنند

حجت الاسلام محمد طبرسی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه همدان می‌گوید: روحانیون و مبلغین فعال در روستا، طرح هجرتی، امام روستا و امام محله هر یک به اقتضای فعالیت خود باید اقداماتی را در راستای تحقق جهاد تبیین و روشنگری انجام دهند.

یک استاد حوزه علمیه: طلاب با مردم صحبت کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام محمد طبرسی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه همدان با اشاره به اغتشاشات اخیر و لزوم روشنگری توسط مبلغان در سطح جامعه، اظهار داشت: در ایام فتنه وظایف مهمی بر دوش طلاب و مبلغین وجود دارد و لازم است تا هر یک از طلاب در عرصه‌های دینی، فرهنگی، تبلیغی و بر اساس تخصص خود وارد میدان جهاد تبیین شوند.

وی از مهم‌ترین وظایف طلاب را پاسخگویی به شبهات دانست و گفت: همین شبهات که باعث به وجود آمدن تجمعات، آسیب‌های جسمی، جانی، مالی می‌شود، با رصد شبهه و فهمیدن نیاز فکری مخاطب و پاسخگویی به موقع به شبهات می‌توان از آن جلوگیری کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه همدان افزود: موفقیت در این عرصه محقق نمی‌شود مگر با مراوده و ارتباط با اقشار مختلف مردم، که این ارتباط می‌تواند در خانواده‌ها، مساجد، مدارس و در اماکن دیگر رخ دهد.

وی با بیان اینکه طلاب در هر موقعیتی فرصت گفت‌وگو با مردم را از دست ندهند، گفت: روحانیون و مبلغین فعال در روستا، طرح هجرتی، امام روستا و امام محله هر یک به اقتضای فعالیت خود باید اقداماتی را در راستای تحقق جهاد تبیین و روشنگری انجام دهند.

حجت الاسلام طبرسی تصریح کرد: سخنرانی، پاسخ به شبهات، تشکیل تشکل‌های تربیتی و مجموعه‌هایی در درون مسجد و برگزاری مراسمات مذهبی از جمله اقدامات لازم برای دفع مکر و حلیه‌های دشمنان توسط طلاب است.

وی با بیان اینکه مبلغین امین و طلابی که در عرصه تربیتی و دانش آموزی فعال هستند، در شرایط فعلی وظیفه خطیری بر عهده دارند، یادآور شد: مبلغین امین می‌توانند با برنامه ریزی‌های مختلف اعم از کلاس‌داری و انجام برنامه‌های مختلف در فضای مدرسه همچون نمازهای جماعت و صبحگاه با دانش آموزان ارتباط بگیرند.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر