کد خبر: 179795
A

تهرانی‌ها امسال ۱۰۸ روز هوای ناسالم تنفس کردند

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۸ روز هوای ناسالم تنفس کردند. هوایی که عامل و تشدید کننده بیماری‌های مختلف از جمله سرطان است.

تهرانی‌ها امسال ۱۰۸ روز هوای ناسالم تنفس کردند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون،  ۱۰۸ روز هوای ناسالم تنفس کردند. هوایی که عامل و تشدید کننده بیماری‌های مختلف از جمله سرطان است.

به گفته محمدرضا سهرابی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، سالانه بیش از ۱۳۵ هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان می‌شوند.

یکی از تبعات به حال خود رها شدن شهر، هوای آلوده‌ای است که تا ریشه جان شهروندان تهرانی رفته است و سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند. پیش از این برخی از اعضای شورای شهر تهران گفتند که علیرضا زاکانی، شهردار تهران قبلا چند بار گفته که از سوی ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم برای آلودگی هوا حکم دریافت کرده است.

بعدها اما زاکانی عقب‌نشینی کرد و گفت که شهرداری تنها مسئول آلودگی هوا نیست. گویی سنگینی شعاری که داده بودند، برای خودشان هم سخت آمده بود. 

یک ماه تا پایان سال مانده است، اما هیچ‌کس جوابگوی بیش از ۱۰۰ روز هوای آلوده‌ای که به ریه شهروندان تهرانی رفت، نشد. سرانجام هم مشخص نشد که حکم ریاست جمهوری چه بود و به کجا کشید! حتی کسی توضیح نداد که شعارهای مقابله با آلودگی هوا چه شد؟

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر