کد خبر: 181754
A

مرد محکوم به مرگ بعد از ۲۱ سال آزاد می‌شود

مردی که در زمان اعتیاد، دوست خود را به قتل رسانده بود، پس از ۲۱ در آستانه سال نو آزاد خواهد شد.

مرد محکوم به مرگ بعد از ۲۱ سال آزاد می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ماجرای این قتل ۲۱ سال قبل در فصل تابستان اتفاق افتاد. آن زمان دو مرد معتاد بر سر مصرف مواد در یکی از محله‌های کرج با هم درگیر شدند. در این درگیری یکی از آن‌ها دیگری را که فرهاد نام داشت، با ضربه‌های چاقو به قتل رساند و متواری شد.

پلیس بعد از اطلاع از این قتل با تحقیق از دوستان مقتول پی برد فرهاد آخرین بار همراه یک معتاد به نام حمید دیده شده است.

فرهاد دو هفته بعد بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. مرد ۲۲ ساله در مورد دلیل و انگیزه قتل گفت: سر مصرف مواد با هم دعوا کردیم. مقتول می‌خواست مواد بیشتری مصرف کند که دعوایمان شد. بعد از آن بود که با چاقو اول تهدیدش کردم و گفتم برود، اما چون آنجا پاتوق مصرف بود، فرهاد نرفت و من ناخواسته با چاقو به او حمله کردم که منجر به قتلش شد.

به این ترتیب متهم روانه زندان شد و دادگاه نیز حکم به قصاص او داد،. در ادامه روند رسیدگی، حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور تایید و برای اجرای احکام فرستاده شد. اما پس از آن اولیای‌دم برای اجرای حکم پیگیر پرونده نشدند. به این ترتیب متهم سال‌ها در زندان بلاتکلیف بود.

این متهم حدود ۲۱ سال را در زندان سپری کرد. او که حالا  ۴۳ ساله شده است، در طول این سال‌ها بلاتکلیف بوده و به خاطر پیگیر نشدن خانواده مقتول حتی یکبار هم پای چوپه دار نرفته است.

در این پرونده مادر و سه فرزند مقتول اولیای‌دم بودند که مادر مقتول مدتی قبل فوت کرد و سه خواهر و برادر مقتول به عنوان وراث مادرشان در این پرونده اولیای دم محسوب شدند. سرانجام با تلاش مسئولان زندان و واحد صلح دادسرای جنایی همه وراث رضایت دادند و گفتند به شرط پرداخت وجهه المصالحه از اجرای حکم قصاص گذشت خواهند کرد. در نهایت مبلغ مورد نیاز از سوی خانواده قاتل و خیرین جمع آوری و پرداخت شد تا مقدمات آزادی این محکوم بعد از ۲۱ سال بلاتکلیفی فراهم شود و به نظر می‌رسد او در آستانه سال نو آزاد شود.

منبع: سایت جنایی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر