کد خبر: 25359
A
ناگفنه های محمد مهدی تندگویان از شورای شهر چهارم؛

تمامی ساز و کارهای موجود در شورای شهر چهارم براساس خواست و سلیقه "چمران" بود/ مصوبه ای باید ایجاد گردد تا اعضا بتوانند با استناد به آن شکایت و مشکلات خود را بیان کنند/ متاسفانه قانونی برای چینش کمیسیون ها وجود ندارد

عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم در خصوص عمده مشکلاتی که طی این چهار سال بر اعضا وارد شده است بیان داشت: هیچگونه چیدمان مناسب و مصوبه ای قانونی برای شکایت و پیگیری خواسته های ما وجود ندارد. دولت باید قانونی را وضع نماید تا اعضای شورای شهر بتوانند با رجوع و استناد به آن تمام شکایت و خواسته های خود را مطرح کنند.

تمامی ساز و کارهای موجود در شورای شهر چهارم براساس خواست و سلیقه "چمران" بود/ مصوبه ای باید ایجاد گردد تا اعضا بتوانند با استناد به آن شکایت و مشکلات خود را بیان کنند/ متاسفانه قانونی برای چینش کمیسیون ها وجود ندارد

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: طی چند روز گذشته تعدادی از رسانه ها آماری را منتشر کرده اند مبنی بر این که بیش از 75% از مصوبات شورای شهر چهارم تهران بدون حضور رسانه ها و خبرنگاران و به صورت غیر علنی به تصویب رسیده اند. این آمار به نظر می رسید نوعی درشت گویی باشد. البته گفتنی است در جلسات هفتگی که در شورای شهر برگزار می شود، غالباً جلسات روز یکشنبه به صورت غیرعلنی است که موضوعات این قبیل جلسات نیز پس از مدتی علنی می شوند. 

 

لذا در این باره محمد مهدی تندگویان، سخنگوی اصلاح طلبان شورای شهر تهران، در تشریح این آمار به خبرنگار دیده بان ایران گفت: با اندکی تامل می توان به کذب بودن این آمار دست یافت. شورای شهر تهران در هفته 2 روز را به جلسات خود اختصاص داده است که روز یکشنبه ها جلسات بدون حضور خبرنگاران و به صورت غیرعلنی برگزار می شود که اخبار مربوط به همین جلسات غیرعلنی نیز پس از چندی منتشر می گردد.

وی افزود: غیر علنی بودن جلسات شورای شهر نیز فقط مطابق میل و سلیقه آقای چمران انجام می گیرد. نه تنها مبحث جلسات بلکه در قائله اداره شورا، مکاتبات داخلی و بیرونی شورا، امور اداری و رفاهی پرسنل شورا با خواست و اراده چمران صورت می گیرد چرا که او 16 سال است در شورا حضور دارد و علاوه بر این موضوع سال هاست که ریاست شورای عالی استان ها نیز برعهده ایشان بوده است که متاسفانه قوانین فرادستی اعضای شورا نیز به شورای عالی استان ها باز می گردد و به نوعی قوانین شوراها از طریق این ارگان ابلاغ می شود. 

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به عدم مدیریت صحیح "مهدی چمران" تصریح کرد: هیچگونه چیدمان مناسب و مصوبه ای قانونی  برای شکایت و پیگیری خواسته های ما (اعضای شورا) وجود ندارد. دولت باید قانونی را وضع نماید تا اعضای شورای شهر بتوانند با رجوع و استناد به آن تمام شکایت و خواسته های خود را مطرح کنند.

تندگویان ادامه داد: اعضای شورا طی این چهار سال در تمام زمینه ها با مشکلات فراوانی مواجه بودند، از جهتی چون "چمران" ریاست دو ارگان مهم «یعنی ریاست شورای شهر تهران و ریاست شورای عالی استان ها» را برعهده دارد، اعضا نیز هیچگونه اعتراضی را نمی توانند داشته باشند. بنابراین قانون و مصوبه ای نیاز است تا اعضا با استناد به آن بتوانند مشکلات خود را حل کنند. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به انتخابات کمیسیون های درون شورا بیان کرد: هیچ قانون و دستورالعملی برای انتخابات و چینش کمیسیون ها وجود ندارد. به عنوان نمونه اگر شورای شهر پنجم کمیسیون های درون شورا را چه به 2 کمیسیون و چه به 20 کمیسیون برساند هیچ قاعده ای وجود ندارد. لذا لازم است دستورالعملی تدوین شده در سراسر کشور و شوراهای تمامی شهرهای ایران ابلاغ گردد. بنابراین لازم است که وحدت رویه ای در سراسر کشور ( نظیر  کلانشهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و... ) ایجاد و اعمال گردد. 

 

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به علنی و یا غیر علنی بودن جلسات شوراها اظهار کرد: این موضوع نیز مطابق خواسته و سلیقه چمران شکل می گیرد. ایشان در ابتدای هر سال جدولی را تدوین؛ و به حضور اعضای شورا می رساند که در این جدول تعداد علنی یا غیر علنی بودن جلسات مشخص شده است کما این که بسیاری از جلسات روز یکشنبه که غیر علنی است نیاز به افشا دارد و در برخی روزهای سه شنبه موضوعات مورد بحث یکشنبه ها دوباره در حضور رسانه مطرح و مورد بررسی قرا می گیرد که البته نبود لایحه ای مصوب منجر به  درگیری ها و بحث های جلسات سه شنبه می شود که باز هم همه چیز به آقای چمران باز می گردد.

وی در پایان در خصوص عملکرد رسانه ای شورای شهر چهارم تهران بیان کرد: عملکرد رسانه ای دولت یازدهم بسیار موثر و قابل احترام است. در این مدت، فضای های مجازی به کار خود ادامه دادند که به طبع این موضوع در تسریع روند منتشر شدن اخبار و گزارشات مرتبط با شورا شهر موثر بود. چراکه اخبار لحظه به لحظه و به صورت آنلاین به دست مردم عزیز می رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر