کد خبر: 25370
A
افتتاح هنرستان «دکتر شهرام فرجی» مراغه +گزارش تصویری

دکتر فرجی: با افزایش مدرسه‌سازی، جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم

قابل ذکر است که این هنرستان، امکانات متعددی از قبیل هشت کارگاه بزرگ، چند آزمایشگاه، سالن‌های همایش و سایر نیازهای یک فضای آموزشیِ استاندارند را در خود جا داده است. شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

دکتر فرجی: با افزایش مدرسه‌سازی، جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم

دیده بان ایران: هنرستان «دکتر شهرام فرجی» مراغه روز چهارشنبه با حضور دکتر فرجی، ظفر محمدی فرماندار مراغه، جلیل اسلامی مدیر آموزش و پرورش مراغه و تنی چند از مسؤولان و بزرگان مراغه طی مراسمی افتتاح شد.

این هنرستان که کلنگ آن در خرداد 1394 به زمین زده شد پس از دو سال ساخت و ساز بی‌وقفه در تاریخ 21 تیر 1396 افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر شهرام فرجی، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان کشور در این آیین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این بنیاد گفت: حمایت از اقشار نیازمند، کودکان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و نیز احداث مراکز آموزشی و درمانی از جمله اهداف این بنیاد نیکوکاری است.

فرجی افزود: هم‌اکنون ۱۲ شعبه از بنیاد دست‌های مهربان در سراسر کشور به فعالیت‌های حمایتی از اقشار نیازمند می‌پردازند که بالغ بر ۱۵ هزار نفر را تحت پوشش خدمات حمایتی خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای این بنیاد در کشور ادامه داد: علاوه بر طرح‌ها و برنامه‌هایی که طی این سال‌ها انجام شده، هم‌اکنون  احداث اولین مرکز اوتیسم ایران در اصفهان، بیمارستان ۱۲۵ تختخوابی کرج و یک مدرسه ۶ کلاسه در شیراز، از جمله طرح‌های در دست اجرای بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان است.

وی با اشاره به احداث هنرستان ۱۸ کلاسه مراغه توسط این بنیاد اضافه کرد: کار ساخت این هنرستان از سال ۹۴ در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری و بهرمندی هنرجویان این منطقه است.

همچنین ظفر محمدی فرماندار مراغه در آیین افتتاح هنرستان ۱۸ کلاسه شهرام فرجی ضمن قدردانی فراوان از دکتر فرجی به‌عنوان سازنده این هنرستان گفت: مشارکت خیران با فرهنگیان و معلمان در عرصه تعلیم و تربیت، کار حسنه‌ای است که دارای پیامدهای مثبت فرهنگی و اجتماعی برای جامعه است.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت خیران مدرسه‌ساز در توسعه مدارس و فضاهای آموزشی در این شهرستان قابل تحسین و تقدیر است ادامه داد: مدرسه‌سازی توسط خیران مدرسه‌ساز، فرصت مناسبی برای کمک به توسعه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نسل‌های آینده جامعه است.

جلیل اسلامی مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در بخش دیگری از مراسم گفت: ایجاد هنرستان‌های مختلف از جمله آموزشکده‌های فنی، کشاورزی و تربیت‌بدنی در این شهرستان و نیز وجود ۱۳ مدرسه شبانه‌روزی در نقاط مختلف، به ویژه در مناطق محروم این شهرستان از ظرفیت‌های موجود در بخش آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی با اشاره به نقش مشارکت‌های مردمی در توسعه بخش‌های آموزشی مراغه ادامه داد: خیران مدرسه ساز در سال‌های اخیر همواره در توسعه این فضاهای آموزشی که از ضرورت‌های عرصه تعلیم و تربیت در این شهرستان بوده، گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

شایان ذکر است این هنرستان در چهار طبقه ساخته شده که تمام هزینه‌های ساخت و ساز و راه‌اندازی آن را دکتر شهرام فرجی، بنیان‌گذار و مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تأمین کرده است.

هنرستان 18 کلاسه دکتر شهرام فرجی با میانگین ظرفیت پذیرش 500 دانش‌آموز، در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع واقع شده و زیربنای آن 4200 متر مربع است. 

قابل ذکر است که این هنرستان، امکانات متعددی از قبیل هشت کارگاه بزرگ، چند آزمایشگاه، سالن‌های همایش و سایر نیازهای یک فضای آموزشیِ استاندارند را در خود جا داده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

13

 

20

 

13

 

11

 

8

 

6

 

3

 

2

 

 

1

 

62

 

00000

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر