کد خبر: 32504
A

رشد 25 درصدی عواید موقوفات قزوین در سال جاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از رشد 25 درصدی عواید موقوفات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:میزان این عواید در سال جاری تاکنون 50میلیارد و 57میلیون ریال بوده است.

رشد 25 درصدی عواید موقوفات قزوین در سال جاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام غلامرضا عادل به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: در حوزه بقاع متبرکه نیزدر سال جاری تاکنون 28میلیارد و 170میلیون ریال جمع آوری شده که رشدی14درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی با گرامیداشت هفته وقف اضافه کرد:27صفر آغاز هفته وقف است و باید به بهانه آن تمام واقفانی که هرکدام با وقف اموال خود بخشی از نیازهای مردم جامعه خود را برآورده ساختند مورد تجلیل قرار گیرند.
وی اظهار کرد:مردم ما به اشکال مختلف با وقف در ارتباطند و این سنت حسنه درفعالیت و وجود بسیاری از درمانگاه ها و مساجد و مدارس موقوفه جریان دارد.
حجت الاسلام عادل با بیان اینکه وقف پیش از اسلام هم وجود داشته اما پس از اسلام به شکلی ویژه تر مورد تاکید قرار گرفته، گفت: گرچه در قرآن کریم وقف به طور مستقیم مورد اشاره قرار نگرفته اما تعابیری چون احسان و صدقه جاریه خود موید تاکید این کتاب بزرگ بر وقف است.
وی گفت:در متون فقهی ابواب وقف با تعابیر مختلف نام برده شده و در راستای رفع نیازهای جامعه همواره به آن تاکید شده است.
حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد:تمام موقوفات در اعصار مختلف در راستای رفع نیازهای جامعه وقف شده و امروز هم باید به اقتضای نیازهای جامعه وقف هایی متناسب با نیازها صورت گیرد.
وی، مسکن، بهداشت و درمان و علم و فناوری را از جمله حوزه هایی عنوان کرد که افراد می توانند با وقف داشته های خود، علاوه بر برطرف کردن خواسته ها و نیازهای جامعه ، اجر اخروی کار خود را نیز بگیرند.
ر حال حاضر در استان قزوین 956موقوفه مفنعتی وجود دارد که دارای درآمد است که صرف نیت واقفان می شود.
همچنین یکهزارو 273موقوفه انتفاعی مانند مسجد که درآمدی ندارند و و 130موقوفه غیر متصرفی در استان وجود دارد که اداره آنها برعهده متولی خاصی بوده و طبق وقف نامه مدیریت می‌شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر