کد خبر: 35485
A

امام جمعه هریس: دشمنان با ایجاد داعش بدنبال تشدید تفرقه در بین مسلمانان بودند

امام جمعه هریس گفت: آمریکا به خصوص انگلیس در راستای ایجاد و تشدید تفرقه در بین مسلمانان، گروه های تکفیری مانند طالبان و داعش را ایجاد و حمایت کردند.

امام جمعه هریس: دشمنان با ایجاد داعش بدنبال تشدید تفرقه در بین مسلمانان بودند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام صادق (ع) موسس مذهب جعفری و آغاز هفته وحدت افزود: وحدت از آموزه های مهم قرآن کریم و از سفارش های موکد رسول گرامی اسلام(ص) است.
وی اظهار کرد: حضرت رسول اکرم( ص ) با سخنان روشنی بخش و هدایتگر و باسیره عملی خود، همواره امت را به اتحاد و همبستگی و دوری از تفرقه و پراکندگی دعوت کرده و هرگز اجازه بروز اختلاف و تفرقه میان مسلمانان را نداده است.
خطیب نماز جمعه هریس اظهار کرد: دین مبین اسلام هرگونه مرزبندی فکری، سیاسی، اعتقادی و طبقاتی را درون جامعه اسلامی نفی می کند و بر اساس تعالیم قرآنی و سیره نبوی، اهل بیت(ع ) نیز همواره در راستای وحدت امت اسلامی حرکت و تلاش کرده و منادی وحدت بودند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: از عوامل مهم و اساسی وحدت در جامعه، ایمان راستین به اسلام و تعالیم قران کریم، تاسی به سیره پیامبر(ص)، رواج فرهنگ اخوت اسلامی، دوری از هواهای نفسانی و ریاست طلبی، عدم تاثیرپذیری ازدشمنان دین و القائات استعمارگران و مقدم داشتن مصالح دین بر مصالح دنیوی است.
وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: از مهمترین حرکت های سیاسی قبل از انقلاب اعتراض دانشجویان در 16 آذر 1332 به ورود معاون رئیس جمهور آمریکا بود و نقطه اوج حرکت سیاسی دانشجویان را می توان در اشغال لانه جاسوسی آمریکا در 13آبان 1358مشاهده کرد.
امام جمعه هریس اظهار کرد: این حرکت که توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام( ره) آغاز شد و نشانه طرد تفکر لیبرالی و مارکسیتی در دانشگاه های کشور و غلبه گسترش اسلام خواهی بود و در جریان این اقدام در دانشگاه تهران 3 نفراز آنان به دست ماموران نظام شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام احمدی به روز دهم آذر سالروز شهادت مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) از آیت اله شهید مدرس به عنوان نماینده ممتاز و اسوه فضیلت، کمال، تدبیر، سیاست و دیانت یاد کرده بود و این شهید الگوی تمامی مبارزان است.
وی یادآوری کرد: این شهید که منادی حق و حقیقت، عدالت و آزادی و استقلال بود، با هرگونه تبعیض ناروا و امتیاز طلبی های غیر قانونی شدیدا مخالفت می کرد و از صفات برجسته این مرد الهی و نماینده ملت ایران در مجلس شورا عشق به مناجات و عرفان، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه صدر و حسن تدبیر، صداقت در گفتار و رفتار است.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر