کد خبر: 78460
A

فیلم های مناسب خانواده را مردم تعیین می کنند/ سینمای دوستدار خانواده با نظرسنجی از مردم

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برای سنجش میزان دوستدار خانواده، کودک و نوجوان بودن فیلم‌های سینمایی، با همکاری سینما تیکت نظرسنجی می کند. این گام می‌تواند به آموزش‌های غیرمستقیم برای جهت‌دهی سبک زندگی سالم در جوامع کمک کند. سینماتیکت که همکاری در این اقدام را به عنوان مسئولیت اجتماعی پذیرفته از ۲۳ بهمن ماه سازوکار آن را در سامانه خود قرار داده و تهیه کنندگان بلیط سینما از طریق سینما تیکت می توانند در مورد فیلم‌های درحال اکران سینمای ایران نظر دهند.

 فیلم های مناسب خانواده را مردم تعیین می کنند/ سینمای دوستدار خانواده با نظرسنجی از مردم

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از سایت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری(لینک سایت ) معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برای سنجش میزان دوستدار خانواده، کودک و نوجوان بودن فیلم‌های سینمایی، با همکاری سینما تیکت نظرسنجی می کند. این گام می‌تواند به آموزش‌های غیرمستقیم برای جهت‌دهی سبک زندگی سالم در جوامع کمک کند. سینماتیکت که همکاری در این اقدام را به عنوان مسئولیت اجتماعی پذیرفته از ۲۳ بهمن ماه سازوکار آن را در سامانه خود قرار داده و تهیه کنندگان بلیط سینما از طریق سینما تیکت می توانند در مورد فیلم‌های درحال اکران سینمای ایران نظر دهند.

معصومه ابتکار در حاشیه سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران درباره پروژه «سینمای دوستدار خانواده» گفت: این کار به مردم فرصت می‌دهد تا نظراتشان را در مورد فیلم‌ها از زاویه موضوع خانواده بیان کنند. این نظرسنجی‌های کمک می‌کند تا کسانی که می‌خواهند فیلمی را رصد کنند از آن نظرات استفاده کنند.

وی در جواب به این سوال که آیا این حرکت در راستای رده بندی است یا خیر، تشریح کرد: می‌توان گفت در همان راستا است اما کار متفاوتی است. زیرا ملاک ما، سن نیست بلکه بحث نظرات متنوعی است که می‌تواند به خانواده، روابط عاطفی بین اعضای آن و کاهش خشونت در خانواده کمک کند.

ابتکار اضافه کرد: سینماتیکت اولین گروهی است که با مسئولیت اجتماعی‌اش اعلام آمادگی و همکاری کرده است و اگر دیگر بنگاهها نیز اعلام آمادگی کنند ما استقبال خواهیم کرد. زیرا این موضوع تعلق خاطر همه ایرانی‌هاست.

معاون رییس جمهور درباره منفعت پروژه «سینمای دوستدار خانواده» برای تهیه کنندگان و کارگردانان عنوان کرد: مفید است و می‌تواند در جهت ساخت فیلم با توجه به این نظرسنجی‌ها دقت بیشتری کنند.

وی افزود: سینماتیکت پلتفرمی را در اختیار این طرح براساس مسئولیت اجتماعی خود قرار داده که بیننده فیلم می‌تواند نظرش را ارایه دهد و این نظر برای مخاطب بعدی که قصد خرید بلیط فیلم را دارد، نمایش داده می‌شود. براساس برنامه ریزی سینماتیکت این طرح برای خریداران بلیط از طریق آن سایت از ۲۳ بهمن آغاز می شود و آنها پس از دیدن فیلم پیامکی دریافت می کنند که از طریق آن می توانند نظرات خود را در این موضوع ثبت کنند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر