کد خبر: 119015
A

نماینده چابهار در مجلس: تورم قیمت محصولات لبنی با دستور حل نمی شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صرفاً با جنبه دستوری نمی‌توان تورم را در حوزه محصولات کشاورزی و به ویژه لبنیات مهار کرد.

نماینده چابهار در مجلس: تورم قیمت محصولات لبنی با دستور حل نمی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ معین الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت محصولات لبنی اظهار کرد: مسائل قیمت گذاری تابع مؤلفه های مختلف اقتصادی است و صرفاً با جنبه دستوری نمی‌توان تورم را در حوزه محصولات کشاورزی و به ویژه لبنیات مهار کرد.

وی ادامه داد: افزایش بی‌رویه قیمت لبنیات در ماه‌های اخیر عرصه را بر مردم واقعاً تنگ کرده و بیشتر به موضوع نهاده‌های دامی باز می‌گردد. نهاده‌های دامی زمانی که باید، در اختیار تولید کننده قرار نمی‌گیرد و همین مشکلات عدیده‌ای را برای تولیدکنندگان حوزه کشاورزی ایجاد کرده است. تا زمانی که بازار پر تلاطم نهاده‌های دامی به این شکل جلو برود، چندان نمی‌توانیم به حل کلیه مشکلات امیدوار باشیم.

سعیدی تأکید کرد: اخیراً ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر کشور اقدامات خوبی را انجام داده که جای تشکر دارد. در حال حاضر رسوب نهاده در بنادر کشور کمتر از گذشته شده، اما به صورت کلی لازم است تصمیم بایسته‌ای برای موضوع نهاده‌های دامی گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: ایران نیازمند ۱۹ میلیون تن نهاده دامی در سال است و معتقدیم ظرفیت‌های کشور ما می‌تواند بستری برای تولید بخش قابل توجهی از این ۱۹ میلیون تومان را فراهم کند. اگر این اتفاق در خود کشور بیفتد، تلاطمی برای واردات نخواهیم داشت. کمیسیون کشاورزی پیشنهاد می‌کند یارانه‌ای که به وارد کننده نهاده داده می‌شود، به تولید کننده اعطا شود./ باشگاه خبرنگاران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر