کد خبر: 31742
A

مقابله با خطرهای زیست محیطی در استان بوشهرضروری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط استراتژیک استان، افزایش آمادگی برای مقابله با خطرهای زیست محیطی ضروری است.

مقابله با خطرهای زیست محیطی در استان بوشهرضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین دلشب دوشنبه بعداز ظهر در نشست کارگروه خطرهای زیست محیطی استان بوشهر افزود: همجواری استان با دریا، استقرار صنایع بزرگ از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، خطوط لوله و پایانه های نفتی باعث شده تا استان بوشهر دارای شرایط خاصی باشد.
وی اضافه کرد: مجاورت استان با دریا در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله یا سیل می تواند برای این صنایع و واحدهای مستقر خسارتهای جبران ناپذیری به خصوص به مناطق مسکونی و مجاور این نوع صنایع وارد کند.
دلشب ادامه داد: همچنین بروز حوادث بزرگی مانند زلزله های مهیب نیز می تواند منجر به پیامدهای تلخی در این استان شود.
وی بیان کرد: از این رو همه دفاتر تخصصی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برای کاهش خطرهای ناشی از حوادث طبیعی آمادگی لازم را دارا هستند.
دلشب افزود: با توجه به زلزله غرب کشور و حوادث احتمالی پیش رو در زمستان، باید نسبت به شناسایی مناطقی که در اثر حوادث طبیعی دارای مخاطرات زیستی بالایی هستند اقدام شود.
وی گفت: همچنین در نامه‌ای به فرمانداری‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی اعلام شده تا آمادگی لازم برای مدیریت و کاهش اثر مخاطرات احتمالی محیطی قبل و حین حادثه را داشته باشند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر