کد خبر: 31938
A

راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکل صادرکنندگان ارائه شود

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت:کلی گویی و ذکر مشکلات کمکی به مسئولان در حل مسائل نخواهد کرد و باید راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات صادرکنندگان ارائه شود.

راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکل صادرکنندگان ارائه شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا مودودی روز سه شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین افزود: مسائل مربوط به بخش صادرات در استان قزوین به صورت جدی دنبال می شود و باید از همت مسئولان امر تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود:سازمان توسعه تجارت مشکلات را رصد کرده و باید با راهکارهای عملیاتی و اجرایی به دنبال حل این مشکلات باشیم.
وی افزود:همه به مشکل حمل و نقل در کشور اذعان داریم و باید راهکار غلبه بر آن مشکل را پیگیری کرد آن چنانکه در حوزه مسائل بانکی نیز باید براساس توان بانکی کشور و ظرفیت بانک ها راهکارهایی برای تامین منابع پیدا کنیم.
وی افزود:ایران به عنوان یک کشور دارای ظرفیت های نفتی و گردشگری است وباید در این نبرد رقابتی جهانی بهتر وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: ما نباید فرصت ها و ظرفیت های داخلی را فراموش کنیم و باید خود را برای حضور در بازارهای جهانی آماده کنیم چون 80 درصد موفقیت ما در نحوه ارائه محصولات است.
وی افزود:اگر مشکلات بانکی و تعرفه ای نباشد و هزینه مبادله که فراتر از مالیات است هموار شود باز در رقابت های شدید سطح جهانی ما بسیار عقب هستیم و باید به ظرفیت سازی که یکی از مشکلات بزرگ ماست اقدام کنیم.
وی ادامه داد: شکل گیری بیشتر واحدهای صنعتی ما محلی ، استانی و یا ملی است و برای ورود به بازارهای صادراتی مشکل دارند.
مودودی افزود: موضوع برندنیگ کالاها بسیار مهم است و ما 97 درصد زعفران کشور را تولید می کنیم ولی قیمت و عرضه آن را تعیین نمی کنیم.
وی افزود:در فرش ایرانی نیز ما تعیین کننده نیستیم و اگر حجم بالای تولید و قیمت رقابتی هم دست ما باشد باز ما تعیین کننده نیستیم.
وی اضافه کرد: بافنده های حرفه ای در داخل کشور داریم ولی روی برندسازی اینها کار نکرده ایم و به همین دلیل فرش ایرانی در برابر فرش هند وافغانستان در حال شکست خوردن است.
وی افزود: در سازمان توسعه تجارت تلاش می کنیم مشوق های صادراتی را جذب کرده و در اسرع وقت به بخش خصوصی پرداخت کنیم.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: امسال 220 میلیارد تومان به کمک های مستقیم برای صادارت اختصاص یافته اما هنوز با گذشت هشت ماه پرداختی صورت نگرفته است.
وی افزود: باید کمک کنیم تا پایانه صادارتی در استان شکل بگیرد اما باید تعریف واحد و جامع داشته باشد تا در تامین نیازهای صادراتی موفق عمل کند.
وی ادامه داد: مشکل ما در بسیاری از مواقع خطاهای راهبردی است که نتوانستیم شاگردان اول را پیدا کنیم که نیازمند اعتماد سازی است و امیدواریم فرهنگ نفتی که در کشور نهادینه شده است، تغییر یابد.
در این مراسم از 35 واحد تولیدی موفق با اهدای لوح تقدیر شد.
استان قزوین سه هزار و 500 واحد تولیدی و 16 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر