کد خبر: 32284
A

پنج میز تخصصی صادرات در اصفهان برگزار می شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از برگزاری پنج میز تخصصی صادرات در رشته های طلا و جواهر، شیرینی، فرش ماشینی، نساجی و روغن‌های صنعتی در این استان خبر داد.

پنج میز تخصصی صادرات در اصفهان برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 'محمد مجیری' روز سه شنبه در نشست میز تخصصی صادرات فرش ماشینی و نساجی کاشان گفت: اصفهان در این رشته ها بین استان های کشور پیشتاز است و این میزهای تخصصی با حضور صاحبان صنایع و صادرکنندگان در نقاط مختلف این استان برگزار خواهد شد
وی افزود: حمایت از تولید در سال جاری نیز رویکرد این مجموعه است و میزهای تخصصی در استان‌های مختلف کشور در راستای تمرکز بر تولید کالاهای صادراتی برگزار می شود که امید می رود با هم افزایی ومشارکت صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: تولید کننده در دوران رکود به جای نگهداری کالاها باید با بازاریابی به فکر فروش و عرضه محصولات باشد زیرا اگر تحرک در بازرگانی و اقتصاد ایجاد شود، به طور قطع سایر مشکلات جانبی هم برطرف خواهد شد.
وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو تغییر و هم مسیر شدن نگرش سرمایه های انسانی عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست های زنده تصویری از راه دور برای معرفی محصولات و کالاهای صادرکنندگان از سوی سازمان توسعه تجارت ستودنی است و صادرکنندگان هم می توانند وضعیت کشور هدف را بررسی و نسبت به معرفی کالای خود اقدام کنند تا هزینه تبلغیات و بازاریابی محصولات کاهش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز در این نشست گفت: برخی از صادرکنندگان این شهرستان به عنوان صادرکننده برتر در کشور شناخته شدند اما هنوز با موانع زیادی برای صادرات مواجه هستند و کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان باید برای برطرف کردن آنها جدی تر وارد عمل شود.
محمود تولایی با تاکید بر لزوم بررسی و برطرف کردن موردی مشکلات صادرکنندگان افزود: مشکلات بیمه ای و مالیاتی سد راه صادرکنندگان با تغییر نگرش مسئولان نسبت به صادرات می تواند تغییر کند.
وی همچنین بر تشکیل کمیته های مشترک با کشورهای دیگر در حوزه تجارت تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی کاشان به عنوان اتاق معین ویتنام است؛ آن کشور برای صادرات در ایران سرمایه گذاری و با اراده محکم برای فروش برنج، قهوه و دیگر کالاها در تهران دفتر تاسیس کرده است و ما نیز باید برای صادرات کالاهای خود باید واقعیت ها را بپذیریم.
نزدیک به یک هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک در منطقه کاشان فعالیت می کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر