کد خبر: 33904
A

سهم 31 میلیون دلاری فارس از صادرات شیرین بیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس میزان صادرات شیرین بیان کشور در سال 95 را افزون بر 37 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: سهم فارس از این رقم، 31 میلیون دلار است.

سهم 31 میلیون دلاری فارس از صادرات شیرین بیان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یدالله رحمانی روز پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی فارس در شیراز افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اینک 17 درصد سهم بازار جهانی را در تولید و عرضه شیرین بیان به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به مشارکت حدود 90 درصد صادرکنندگان فارس در اتحادیه شیرین بیان ایران اظهار کرد: اداره کل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران، مسئولیت میز کشوری توسعه صادرات شیرین بیان را به این استان محول کرد.
وی گفت: تاکنون اقداماتی برای کشت شیرین بیان در استان فارس انجام شده که از مهمترین آنها می توان به تهیه و اجرای طرح پژوهشی کشت این گیاه با همکاری دانشگاه شیراز و سرمایه گذاری برای کشت در زمین های الگویی اشاره کرد.
رحمانی گفت: با توجه به اینکه بهترین نوع شیرین بیان کشور متعلق به استان فارس است و همچنین تمرکز صنایع پودر عصاره شیرین بیان در این استان، ایجاد مرکز تحقیقات و فناوری صنعت شیرین بیان ایران در استان فارس امری ضروری است.
معاون استاداری فارس تصریح کرد: حفظ جایگاه اول دنیا در صادرات محصولات شیرین بیان و پیشرو بودن در این عرصه مستلزم توجه ویژه به بخش تحقیق، توسعه، فناوری و نوآوری است و باید با اتکا به تحقیقات و نوآوری، سهم کشور از بازار صادرات این محصول را در دنیا افزایش دهیم.
رحمانی افزود: همچنین ضرورت دارد که استاندارد صادرات پودر و عصاره شیرین بیان نیز برای ساماندهی و افزایش کیفیت فرآورده های صادراتی ایران اجباری شود.
شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی خودرو است که از آن در صنایع داروسازی، نوشابه سازی و شیرینی سازی استفاده می شود.
6122/ 2027
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر