کد خبر: 35339
A

توسعه همکاری های همه جانبه با بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزادانزلی

در دیدار هیات اتاق بازرگانی استان ساراتف روسیه و بازرگانان و معاونان منطقه آزاد انزلی، بر توسعه همکاری های اقتصادی، کشاورزی و گردشگری دو کشور با بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی تاکید شد.

توسعه همکاری های همه جانبه با بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزادانزلی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معاون اتاق بازرگانی استان ساراتف روسیه روز پنجشنبه در نشست مشترک با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: افزایش همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی اهمیت دوچندانی دارد.
سرگی لئون‌اف افزود: توسعه همکاری ترانزیتی، مبادلات تجاری و همکاری در حوزه کشاورزی و پزشکی در کنار بهره گیری از ظرفیت های مجتمع بندری کاسپین که در مسیر کریدور نستراک قرار دارد، از برنامه های روسیه برای توسعه همکاری هاست.
لئون اف با اشاره به بازدیدش از پروژه های بزرگ در دست اجرا در منطقه آزاد انزلی خصوصاً مجتمع بندری کاسپین تاکید کرد: روند توسعه همه جانبه منطقه آزاد انزلی ملموس است و با ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی دو منطقه و حضور سرمایه گذاران دو منطقه، مناسبات اقتصادی منطقه آزاد انزلی با بازارهای روسیه افزایش می یابد .
معاون اتاق بازرگانی استان ساراتف روسیه تاکید کرد: بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی برای بازرگانان کشورهای حاشیه خزر بویژه روسیه بسیار حائز اهمیت است.

** ایجاد روابط گسترده فعالان اقتصادی دو کشور ، افزایش ارتباطات را به دنبال دارد
عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه این جلسه ، با معرفی مزیت ها و زیرساخت های این منطقه و اقدامات انجام شده در برقراری روابط با کشورهای حاشیه خزر اعلام کرد : با توجه به پتانسیل و توانمندی های موجود در منطقه آزادانزلی، مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر در حال انجام است و علاوه بر آن، با وجود مجتمع بندری کاسپین به عنون بزرگترین بندر در دریای خزر، می توان میزان مبادلات تجاری را افزایش داد.
وحید طالب پور به ثبت 160 شرکت خارجی در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: تا به امروز 30 شرکت از کشور روسیه در منطقه آزاد انزلی ثبت شده و برنامه گسترده ای در حوزه های صنعتی ، اقتصادی و گردشگری با سرمایه گذاری خارجی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: ایجاد روابط گسترده بین فعالان اقتصادی دو منطقه، رشد مبادلات و افزایش ارتباطات را به دنبال دارد.
طالب پور با اشاره به حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی از واحد های دانش بنیان ، صنایع های تک و صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت: واحدهای دانش بنیان در این منطقه علاوه بر بهره مندی از حمایت های ویژه دفتر کار رایگان نیز به آنها داده می شود.
وی تاکید کرد: این منطقه موقعیت و بستر لجستیکی مناسبی به منظور صادرات ، فعالیت های بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی بین کشورهای حاشیه خزر است که سرمایه گذاران و صادرکنندگان دوکشور می توانند از این ظرفیت ها برای منافع دو طرف بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون و اعضای اتاق بازرگانی و هیات سرمایه گذاران استان ساراتف روسیه به همراه سرکنسول روسیه در گیلان از زیر ساخت های عمرانی، اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید و در نشستی با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در خصوص افزایش مراودات و ارتباطات در حوزه های کشاورزی ، اقتصادی ، گردشگری و داروسازی گفت و گو کردند.
در این نشست سرکنسول روسیه در گیلان، نماینده وزارت امور خارجه در گیلان، مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد انزلی و مشاوران اتاق بازرگانی، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کشور روسیه نیز حضور داشتند.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد در شمال کشور است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر