کد خبر: 63681
A

آشنایی با دیدنی های آنتالیا در تور آنتالیا

آنتالیا یک از شهرهای بزرگ ترکیه است که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. آنتالیا جاذبه‌های تاریخی و زیادی دارد که برای گردشگران جذاب است. برای دیدن آنتالیا با تور آنتالیا آشنا شوید

آشنایی با دیدنی های آنتالیا در تور آنتالیا

دیده بان ایران: آنتالیا یک از شهرهای بزرگ ترکیه است که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. آنتالیا جاذبه‌های تاریخی و زیادی دارد که برای گردشگران جذاب است.

 

آنتالیا  و تور آنتالیا مکان‌های زیبای بسیاری دارد. اگر خواهان مناظر دیدنی هستید، جاهای دیدنی آنتالیا تنوع زیادی دارد. این شهر دارای بناهای تاریخی زیادی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر، امکان بازدید از همه‌ی آن‌ها برای گردشگران فراهم شده است. تور آنتالیا در میان انواع تور ترکیه طرفدار بسیاری دارد.

اگرچه یادمان‌ها و مخروبه‌های قدیمی بسیاری در آنتالیا وجود دارد، اما با این حال تمامی جاذبه‌های گردشگری این شهر، تاریخی نیستند. در آنتالیا می‌توانید سری به سواحل بسیار زیبا و دلنشین شهر زده و نهایت لذت را از آن ببرید. عاشقان تاریخ، ساحل و دریا همگی از آنتالیا لذت خواهند برد. در ادامه با چند مورد از جالب توجه‌ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه آشنا خواهیم شد.

 

اقامت در آنتالیا

هتل محل اقامت، یکی از اساسی ترین اجزا سفر محسوب می شود، بنابراین با توجه به هدفتان از سفر، محل اقامت خود را انتخاب کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از لحظات خود در آنتالیا بکنید. انواع اقامتگاه ها از پانسیون گرفته تا هتل های لوکس 5 ستاره، در آنتالیا وجود دارد.

 

76b4c3f2_PictureSupplier.ashx-min

 

هتل های آبی سلامتی شهر آنتالیا

هتل هایی که به نوعی آب درمانی طبیعی انجام می دهند در دنیا به سپا و یا Salus Per Aquam معروف می باشند. سپا برای تنظیم آب و نمک در بدن بسیار مفید می باشد. با سپا بدن انسان انرژی را دوباره سازی می کند، از دردها دوری می جوید و به عبارتی خستگی از وجود انسان رخت بر می بندد.

هتل هایی که این نوع درمانهای آبی را ارائه می دهند به صورت هفتگی، ماهیانه و سالیانه مسافرین را می پذیرند. امروزه هتل های ساپا در شهر آنتالیا خدماتی همچون ماساژ درمانی، لجن درمانی، آروما تراپی، خدمات زیبائی و دیگر خدماتی سلماتی را ارائه می دهند. حوض های آبی سرد – گرم، درمانهای انواع جوشهای مضمن در تمامی نقاط بدن، آموزش روش های آب درمانی به توریستها، خدمات استراحتی و … از امکانات دیگر این نوع هتل ها می باشند.

 

 مراکز دیدنی و تورهای اختیاری شهر آنتالیا

مکان های تفریحی آنتالیا نسبت به شهر های دیگر ترکیه از تنوع بالاتری برخوردار است

• آبشار دودن Duden و کورشوفلی Kursunli که در کنار هر کدام از آنها پارکهای زیبایی وجود دارد.

• رافتینگ (رودخانه وحشی) در این تور ابتدا پس از آموزشهای لازم توسط مربیان حرفه ای و گرفتن تجهیزات لازم، به ارتفاعات کوهستان می رویم.

• آکوالند، جایی است که شما با عظمت آب آشنا خواهید شد. درآکوالند حسهای فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.

• دلفین لند، دمره، میرا و ککووا از دیگر تورهای اختیاری شهر آنتالیا می باشد.

 

تفریح در مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

این مجموعه  در تور ارزان آنتالیا یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی تور آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

در  تور آنتالیا  این تور شامل گشت دریایی بر روی آب های مدیترانه می باشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف، می توانید در توقف های کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. صرف ناهار بر روی عرشه کشتی می باشد .

 

  شب ترکی شهر آنتالیا (TURKISH NIGHT)

این تور ویژه در تور ارزان آنتالیا که شب ترکی یا افسانه هزار و یکشب نامیده می شود شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانی ها که توسط گروهی هنرمند به نمایش در می آید می باشد.در تور آنتالیا این تور به همراه صرف شام و نوشیدنی از امکانات ویژه می باشد. لیست قیمت بهترین تورهای آنتالیا را اینجا ببینید.

رافتینگ. رودخانه کوپروچای در تور آنتالیا: این رودخانه از کوه های توروس سرچشمه گرفته، بعد از گذر از تنگه های باریک و پر پیچ و خم بسیار طبیعی و زیبا از مسیر جنوبی سریک به دریای مدیترانه می ریزد. دو طرف رودخانه عمود و قائم است که بالا رفتن از آن تقریباً غیر ممکن است، رودخانه کوپروچای که از آب های زیر زمینی گودال های باریک تغذیه می‌شود دارای یکی از زیبا ترین مناظر ترکیه را تشکیل می دهد.

 

رافتینگ (RAFTING)

در کنار این خصوصیات، قرار گرفتن شهر تاریخی (Zerk) در غرب رودخانه و در بین اراضی زیبا، قلعه های کنار رودخانه، برآمده‌گی ها، پل های متعلق به دوران روم باستان و راه های قدیمی اهمیت رودخانه را در تور آنتالیا بیشتر کرده است.شهر آنتالیا مهمترین مرکز توریستی ترکیه می باشد. طول ساحل های آنتالیا با در نظر گرفتن ناهمواریهایش 650 کیلومتر و طول مستقیمش 500کیلومتر می باشد عمق دریا در بخش های غربی ساحل آنتالیا به خاطر شیب تند کوههای مشرف به این قسمت ها بیشتر می باشد. علی رغم این در ساحل های قاش ، دمره ، فینیکه ، کوملوجا، تکیراوا و کمر پلاژهای طبیعی بسیار خوبی وجود دارد.

گردش در سواحل آنتالیا (ANTALYA BEACH)

علاوه بر اینها در سواحل گوینوک ، کمر، تکیراوا، اولمپیوس، از کاره کولین دنیا تا کستانتوس و پلاژهای بل دیبی عناصر طبیعی لازم وجود دارد. پلاژهای رشیدآوا و کونیا آلتی در غرب آنتالیا قرار دارد. در بخش های شرقی استان یک جلگه در میان موازات کوه و دریا تشکیل شده است و به این ترتیب در سواحل شنی از آنتالیا تا نزدیکی های قاضی پاشا کشیده شده پلاژهای باشکوهی تشکیل گشته است.

 

در شرق آنتالیا هم پلاژهای کونوو، بلک، لارا،کارپوزکالدیران قرار دارد. در آنتالیا تعداد زیادی از پلاژهایی که برنده پرچم آبی شده اند وجود دارد.پرچم آبی نام جایزه ای است که از سوی اوقاف آموزش محیط زیست اروپا از اوایل سال 1987 برای بالا بردن کیفیت خدمات رسانی پلاژها، تمیزی آبهای دریا و دریاچه ها و سواحل به کشورها اعطا می شود.

وجود خلیج های کوچک دیدنی و پلاژهای طبیعی شنی و نرم آنتالیا در کنار گرم شدن دریا و آب و هوای منطقه در میان ماههای مارس تا دسامبر باعث افزایش فصل توریسم دریا شده است.

 

کسیک مناره Kesik Minare

 

به معنای مناره های بریده شده می باشد که در گذشته به عنوان کلیسا از آن استفاده می شده است. این اثر در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز را شامل می شود، می باشد. هنگامی که امپراتورها دریان در سال 130 بعد از میلاد در شهر (فاسیلین) از استان آنتالیا دیدن کرد بافتخار او دروازه ای با سه طاق و ستونهای تزئین شده بنا گردید. در آن زمان این دروازه تنها راه ورودی به شهر به شمار می آمد. امروزه دو برج دروازه و قسمتهایی از دیوار مربوطه را می توان در کنار بندرگاه مشاهده نمود

 

برج ساعت (CLOCK TOWER)

برج ساعت هم نمادی دیگر از این شهر است که هم چنان در میدان کاله کاپیسی به عنوان سمبل صلابت و پایداری جای خود را در این شهر قدیمی حفظ کرده است. پارکهای آتاتورک و کاراعلی اوغلو با آن گلهای زیبا و رنگارنگ، آبهای درخشان اطراف خلیج و کوههای زیبا با مناظر نادر خود همگی وسیله ای است تا این شهر را در تور آنتالیا به یک تفریگاه زیبا و مشهور تبدیل نماید.

مسجد کنگره دار (YIVLI MINARE)

به گزارش سفر باتو ، ییولی میناره لی توسط سلطان علاء الدین کی قباد سلطان سلجوقی در قرن 13 در مرکز شهر بنا نهاده شد. این مسجد با مناره های زیبایش امروز به یک سمبل در شهر آنتالیا تبدیل شده است. مدرسه کاراتای - مدرسه علوم دینی که در منطقه داخل قلعه کاله ایچی قرار دارد. این مدرسه از همان ابتداء در زمینه حکاکی بر روی سنگ در زمره بهترین مدارس در دوران سلجوقیان به شمار می آمده است .

 

 از دیگر مناطق دیدنی شهر در تور آنتالیا می توان به 2 مسجد که در زمان عثمانیان سا خته شده نیز اشاره کرد.یکی از آنها مسجد مراد پاشا است که در قرن 16 ساخته شد و دیگری مسجد Tekeli - تکلی محمد پاشا که در قرن 18 بنا شده است میباشد. این مساجد از لحاظ کاشیکاری در نوع خود یک شاهکار هنری محسوب می گردند. در کنار بندرگاه شهر مسجد باشکوه دیگری بنام اسکله - Iskeleقرار دارد که مربوط به اواخر قرن 19 است. این مسجد از سنگهای بریده شده با چهارستون تشکیل شده که در بالای چشمه ای طبیعی بنا شده است. برج هیدیرلیک- Hidirlik که احتمالاً در قرن 2 به عنوان مقری برای استفاده از فانوس دریایی مورد استفاده قرار می گرفته است نیز از جمله نقاط دیگر دیدنی این شهر است .

 

تفریحات-آنتالیا-7

بندر قلعه کاله ایچی (CASTLE HAT-YACHY)

 

بندر داخل قلعه کاله ایچی در عین حال که یک مرکز تفریحی به شمار می آید یکی از جالب ترین بندرگاهها در ترکیه نیز محسوب می شود. در این بندرگاه در کنار فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها خدمات و وسایل مورد نیاز ورزش مفرح قایقرانی من جمله قایق بادبانی هم ارائه می گردد. در این منطقه صبح هنگام می توانید قایق سواری کرده و عصرها از امکانات دیگر استراحتگاه استفاده نمائید.

دیوارهای قدیمی شهر در شب هنگام با درخشش فوق العاده زیبا خود فراهم کننده محیطی مملو از آسایش و آرامش برای شما خواهد بود.

از دیگر دیدنیهای این شهر سرامیک های 2 رنگ آن است که متعلق به دوران بین سالهای 8500 – 5400 می باشد.

 

پارک ملی آنتالیا (NATIONAL PARK)

در 92 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. این پارک شامل دره ای با انواع گونه های جانوری و گیاهی زیبا است. در کنار این پارک تنگه ای 14 کیلومتری وجود دارد که به موازات رودخانه کوپرو امتداد می یابد. عمق این تنگه در بعضی از مناطق به 400 متر هم می رسد. رستورانهای موجود در کنار این تنگه با پخت و سرو غذاهای دریایی جلوه دیگری را به این منطقه بخشیده است. پل - Oluk الوک که ساخت آن به دوران رومیان برگشته و بر روی تنگه قرار دارد.

به همراه پل(بوروم) که بر روی رود( Kocadere - کجا دره) بنا شده از شاهکارهای معماری عهد باستان به شمار می آیند.از پارک ملی این امکان را خواهید داشت تا به 2 منطقه دیگر نیز بروید. یکی از این مناطق شهر باستانی سلگه و کوههای dedegōl – ددگل) است که قله dedegōl - ددگل را با 2992 متر ارتفاع بعنوان بلندترین قله این کوهستان در خود جای داده است.و دیگر شهر مهم و باستانی( Pisidia - پیسیدیا) (Altınkaya - آلتین کایا) می باشد که در منطقه شمال غربی تنگه کوپرولو در پارک ملی قرار دارد. دسترسی به این مکان از طریق جاده ای پیچ در پیچ ممکن می باشد.

 

یکی دیگر از مواردی که در سفر به آنتالیا (تور آنتالیا)بهتر است از پیش درمورد آن اطلاعاتی داشته باشید شناخت چند رستوران خوب در آنتالیاست.تور آنتالیا

 

دیوارهای شهر با برج های چسبیده به آن ، آب انبارها ، معبد زئوس ، بازار ، استادیوم ، تآترهای کاشی کاری شده با کاشی های برجسته و گورستان از جمله بقایایی دیدنی موجود در این منطقه می باشد. این شهر تجاری در ارتفاع 950 متری جای گرفته است.مورخان همواره اعتقاد داشته اند که در گذشته سلگه مستقیماً با آنتالیا معاملات تجاری داشته و همین معاملات تجاری موجبات رشد اقتصادی این شهر را فراهم آورده است. شهر سلگه بوسیله (Lydian - لیدینها) اداره می شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر