کد خبر: 82994
A

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام: ارزش اقدامات ضد کرونایی ستاد به 27 هزار میلیارد تومان رسید/ توانستیم کیت‌های تشخیص سریع و 24 ساعته را تولید کنیم

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: توانستیم کیت‌های تشخیص سریع و 24 ساعته را تولید کنیم و امروز کشور بی‌نیاز از کیت‌های تشخیص است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام: ارزش اقدامات ضد کرونایی ستاد به 27 هزار میلیارد تومان رسید/ توانستیم کیت‌های تشخیص سریع و 24 ساعته را تولید کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد مخبر در مراسم رزمایش همدلی و احسان با بیان اینکه تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شروع شده است، اظهار داشت: کشور به لحاظ تولید واکسن کرونا چیزی از سایر کشورهای خارجی کم ندارد و عقب نیستیم و شانس تولید واکسن کرونا در ایران وجود دارد.

 

وی افزود: ستاد هم از همان ابتدا وارد تولید واکسن کرونا شده و به تولید واکسن کرونا نزدیک شده‌ایم.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه داروهای وارداتی برای بهبود بیماران کرونایی را ظرف دو هفته به تولید داخل رساندیم، گفت: ظرفیت تولید 4 میلیون ماسک را ایجادکردیم و امروز خوشبختانه نه تنها نیازی به ماسک در کشور نداریم بلکه به زودی صادرکننده ماسک خواهیم بود.

 

وی با اشاره به تولید کیت‌های تشخیص سریع اظهارداشت: توانستیم کیت‌های تشخیص سریع و 24 ساعته را تولید کنیم و امروز کشور بی‌نیاز از کیت‌های تشخیص است.

 

مخبر تاکید کرد:‌ ارزش اقدامات ضد کرونایی ستاد در طول این مدت 27 هزار میلیارد تومان بوده است.

 

وی ادامه داد: ‌با راه‌اندازی سامانه 4030 و حضور 2200 پزشک پاسخگو در این سامانه 80 درصد مراجعات بیمارستانی را کاهش دادیم.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: ارزش کمک‌های بلاعوض ستاد تا به امروز 1100 میلیارد تومان بوده است.

مخبر با بیان اینکه متاسفانه 4 نفر از کارکنان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم، گفت: از زمان اشیوع ویروس کرونا تا به امروز حتی یک نفر از کارکنان ستاد درخواست مرخصی یک روزه را هم نداشتند.

 

وی درباره ارزش دارایی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: یکی از خبرنگاران در مصاحبه با من ارزش ستاد را 90 میلیارد دلار اعلام کرد که در پاسخ به او گفتم تمام دارایی‌های ستاد را به 3 میلیارد دلار و به صورت اقساط به متقاضیان می‌دهم.

 

وی تاکید کرد: در حالی که در کشورهای انگلیس، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی کشته‌های ناشی از کرونا بسیار زیاد است اما ما در ایران توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم و اینکه گفته می‌شود آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران غیرواقعی و کمتر از واقعیت اعلام می‌شود، حرف بی‌ربطی است.

 

وی تاکید کرد:‌ در حالی که در برخی از کشورها برای خرید دستمال توالت آدم می‌کشند در ایران با بسیج تمام امکانات دستگاه‌های مختلف شرایط در حال عادی شدن است و ویروس کرونا مدیریت شده است./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر