کد خبر: 177829
A

سینی مزه سوخاری خود را با پنیر مناسب بچینید

چه چیزی از یک سینی مزه پر از سوخاری و پنیر می‌تو‌اند جذاب‌تر باشد؟ یک مهمانی تولد یا یک دورهمی دوستانه یا حتی یک مهمانی شام، با سینی مزه سوخاری به یادماندنی خواهد شد. در اینجا چند ایده برای تهیه سینی مزه سوخاری با پنیر را مرور خواهیم کرد. بعد از آن برای خرید پنیر پیشنهادهایی مطرح می‌کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

سینی مزه سوخاری خود را با پنیر مناسب بچینید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چه چیزی از یک سینی مزه پر از سوخاری و پنیر می‌تو‌اند جذاب‌تر باشد؟ یک مهمانی تولد یا یک دورهمی دوستانه یا حتی یک مهمانی شام، با سینی مزه سوخاری به یادماندنی خواهد شد. در اینجا چند ایده برای تهیه سینی مزه سوخاری با پنیر را مرور خواهیم کرد. بعد از آن برای خرید پنیر پیشنهادهایی مطرح می‌کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

سینی مزه سوخاری چیست؟

سینی مزه یا میز مزه در اصطلاح به مجموعه‌ای از تنقلات و خوراکی‌ها گفته می‌شود که با نظم و چیدمان خاصی چیده شده باشد. تنوع خوراکی در سینی مزه، زیبایی آن را چند برابر می‌کند و از طرفی اقلام پذیرایی را برای تمام سلیقه‌ها و ذائقه‌های غذایی آماده می‌کند. سینی مزه به طور کلی از نظر اقتصادی هم برای میزبان به صرفه است. سینی مزه سوخاری به مجموعه‌ای از انواع سوخاری اطلاق می‌شود که برای پذیرایی از مهمانان در کنار هم روی میز قرار بگیرند.

مرغ سوخاری

ران یا سینه مرغ را در زعفران و ماست مزه‌دار می‌کنیم. آرد و ادویه‌ها را با قاشق مخلوط می‌کنیم. ادویه مخصوص مرغ در بازار وجود دارد که ترکیب خوبی از چند نوع ادویه هستند و استفاده از آن‌ها مرغ سوخاری شما را به محصولات رستورانی نزدیک می‌کند. تکه‌های مرغ را درون کاسه آرد می‌اندازیم و در آب سرد قرار می‌دهیم. با تکرار این کار مرغ سوخاری شما که عضو اصلی سینی مزه سوخاری است حالت پولکی می‌گیرد. حالا نوبت سرخ کردن تکه‌های مرغ در روغن است. به همین مهم‌ترین عضو سینی مزه سوخاری شما آماده می‌شود. شما می‌توانید پنیر گودا را در فیله‌های مرغ رول کنید و بعد در آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید تا ساختار لایه‌ای و زیبا به مرغ سوخاری بدهید.

سبزیجات و پیاز سوخاری

برای تهیه این نوع از سوخاری می‌توانید از گل کلم، بروکلی و پیاز استفاده کنید. کلم‌ها را خرد کنید یا اگر پیاز استفاده می‌کنید، حلقه‌ای برش بزنید. آرد، نمک و ادویه را مخلوط کنید و سبزیجات را به آن‌ها آغشته کنید. سپس در مخلوطی از شیر و تخم مرغ بغلتانید. حالا در روغن سرخ می‌کنیم.

قارچ سوخاری

به جرات می‌توان گفت قارچ سوخاری پرطرفدارترین سوخاری روی سینی مزه سوخاری شماست. قارچ‌های شسته شده را به ماست چکیده و آبلیمو و فلفل سیاه آغشته می‌کنیم. در ادامه، تخم مرغ‌ها را به همراه ماست و آرد سوخاری خوب مخلوط می‌کنیم تا حالت خمیر شل بگیرد. قارچ‌ها را از کاسه خارج می‌کنیم و داخل آرد سفید می‌زنیم سپس داخل مخلوط تخم مرغ می‌زنیم و در آخر داخل آرد سوخاری می‌غلتانیم و سرخ می‌کنیم.

پنیر سوخاری

پنیر سوخاری هم پیش غذاست هم یک وعده شام سبک و هم دورچین. برای تهیه پنیر سوخاری که عضو جدا نشدنی سینی مزه سوخاری است، کافیست پنیر موزارلا مدادی را در تخم مرغ و آرد سوخاری و ادویه بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید. پنیر کممبر هم بخاطر بافت خامه‌ای، گزینه خوبی برای پنیر سوخاری است.

بادمجان سوخاری

بادمجان‌ها را به نازکی برش بزنید و برای حدود نیم ساعت در آب نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. بادمجان‌ها را در ظرف تخم مرغ و ادویه فرو کنید. بعد از آن داخل پودر سوخاری قرار دهید و خوب بغلتانید. دو طرف بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید.

میگو سوخاری

در ظروف جداگانه، تخم مرغ زده شده و آرد سوخاری را قرار دهید. ظرف مربوط به آرد سوخاری را با نمک، فلفل و ادویه مخصوص میگو طعم‌دهی کنید. سپس هر میگو را در آرد بغلتانید و مقدار اضافی آرد را حذف کنید. میگوهای پوشیده‌شده را در تخم مرغ زده شده فرو کنید. در پایان، میگوها را دوباره با آرد سوخاری بپوشانید و آرد سوخاری را روی میگوها فشار دهید تا اطمینان حاصل شود که به خوبی چسبیده‌اند. در پایان میگوها را در روغن سرخ کنید.

پنیرهای مناسب برای سینی مزه سوخاری با پنیر

پیشنهاد ما برای افزایش کیفیت سینی مزه سوخاری، استفاده از انواع پنیر یا دیپ پنیری است. پنیرها بهترین گزینه برای جفت شدن با سوخاری‌های مختلف هستند. هنگام آماده‌سازی سوخاری‌ها و قبل از سرخ کردن می‌توانید از پنیر ورقه‌ای گودا، پنیر چدار یا انواع دیگر پنیر استفاده کنید تا هم از طعم پنیر استفاده کنید و هم از بافت مذاب پنیر در بین مواد اصلی لذت ببرید. گزینه بهتر و راحت‌تر برای استفاده از پنیر در سینی سوخاری، استفاده از دیپ پنیر است. دیپ گودا، دیپ چدار، دیپ پستو، دیپ پارمسان و قارچ، دیپ دودی، دیپ گورگونزولا و... دیپ‌های پنیری متداولی است که می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود در کنار سینی مزه سوخاری سرو کنید. فروشگاه انبارپنیر پیشنهاد ویژه ما به شما برای خرید انواع پنیر، دیپ، سس و... است. در این فروشگاه برای خرید پنیر و خرید دیپ پنیری به گزینه های متنوعی دسترسی دارید. انبارپنیر علاوه بر فروشگاه اینترنتی، فروشگاهی تحت همین عنوان در مجتمع آ اس پ تهران دایر کرده است. در پنیر فروشی آ اس پ شما می‌توانید انواع پنیر را قبل از خرید تست کنید و از مشاوره کارشناسان کمک بگیرید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر