کد خبر: 179519
A

پرفروش ترین کتاب های نویسندگان ایرانی | کد تخفیف خرید

کتاب‌های ایرانی همواره طرفداران خاص خود را دارند به ویژه رمان‌هایی از نویسندگان معروف ایرانی که حتی برخی از آن‌ها به زبان‌های دیگری در دنیا به ترجمه و چاپ رسیده‌ است.

پرفروش ترین کتاب های نویسندگان ایرانی | کد تخفیف خرید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کتاب‌های ایرانی همواره طرفداران خاص خود را دارند به ویژه رمان‌هایی از نویسندگان معروف ایرانی که حتی برخی از آن‌ها به زبان‌های دیگری در دنیا به ترجمه و چاپ رسیده‌ است.

در این مطلب سعی کردیم چند مورد از پرفروش‌ترین کتاب‌های نویسندگان ایرانی را معرفی کنیم تا راهنمایی باشد برای علاقه‌مندان این حوزه و کسانی که به کتاب‌های نویسندگان ایرانی اهمیت می‌دهند.

با بررسی‌هایی که صورت گرفت 4 کتاب پرفروش ایرانی را انتخاب کردیم و خواندن آن‌ها به شما عزیزان توصیه می‌کنیم:

  • کتاب سال بلوا اثر عباس معروفی
  • کتاب سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی
  • کتاب شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی
  • کتاب چشمهایش نوشته بزرگ علوی

سال بلوا نوشته عباس معروفی

داستان این کتاب به گونه‌ای مستقیم و بی حاشیه آغاز می‌شود و خواننده از ابتدای کتاب خود را وسط داستان می‌بیند. کتاب سال بلوا نوشته‌ی عباس معروفی استاد داستان نویسی تفکر سیال است. بیخود نیست که این کتاب همیشه در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نویسندگان ایرانی قرار می‌گیرد.

کتاب سال بلوا داستان زنی به اسم نوش‌آفرین را روایت می‌کند که در جامعه‌ای زن ستیز و مرد سالار قرار گرفته است. پدر او یک سرهنگ است که به دخترش و آینده او بسیار اهمیت می‌دهد. در ادامه نوش‌آفرین دلباخته کوزه‌گری می‌شود و تمام فکرش را درگیر می‌کند. اما داستان جوری دور از انتظار پیش می‌رود.

عباس معروفی به خوبی احساسات شخصیت‌ها را توصیف می‌کند و مشکلات زنان در جامعه‌ای مرد پسند را به طرزی تاثیرگذار به تصویر می‌کشد. وقایع این کتاب ایرانی به طرزی گسسته در داستان قرار گرفته و ذهن خواننده را مجبور می‌کند که با چیدت تکه‌ها، این پازل جذاب را تکمیل کند.

سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

کتاب سمفونی مردگان شاهکار عباس معروفی نویسنده مشهور ایرانی است. این کتاب که در بین 10 رمان پرفروش ایرانی قرار دارد درباره خانواده‌ای تعصبی و سنتی در اردبیل است که یکی از پسرهای خانواده با نام آیدین طرز فکری امروزی دارد و از پذیرش سنت‌های خانواده امتناع می‌کند.

آیدین به طور مرتب از سوی خانواده‌اش در تنگنا قرار می‌گیرد و در نهایت تصمیم می‌گیرد که خانواده‌اش را رها کند. در ادامه داستان یکسری رویدادها از جمله مرگ پدر سبب می‌شود که او به خانواده برگردد و سعی کند اوضاع بد را بهبود دهد.

در سمفونی مردگان به خوبی به تضاد فرهنگ سنتی و مدرن در خانواده اشاره شده است و شخصیت‌ها در جایگاه درستشان هر کدام به نحوی موثر واقع می‌شوند.

شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی

علی محمد افغانی نویسنده معروف ایرانی در سال‌هایی که در زندان سپری می‌کرد، شاهکاری ادبی را خلق می‌کند. کتاب شوهر آهو خانم پس از آزادی وی به هزینه شخصی خودش به چاپ و انتشار رسید.

داستان از این قرار است که زنی خانه‌دار به اسم آهو، با مسئله‌ای تلخ مواجه می‌شود. او متوجه عشق شوهرش به زنی با نام هما می‌شود که این زن با دلبری‌های خود قصد نزدیک‌تر شدن به شوهر او را دارد.

هما زنی مستقل و امروزی است که از شوهر خود جدا شده است. در مقابل سعی و تلاش آهو خانم برای حفظ رابطه‌اش همواره به بن بست می‌خورد.

علی محمد افغانی تلاش می‌کند در متن کتاب به طرزی از آهو، که همان زن سنتی با رفتاری مطیعانه است، حمایت ‌کند. این رمان به خوبی حس باطنی اشخاص را به تصویر کشیده و تقابلی بین مقام زن سنتی قدیمی و زن مستقل امروزی به وجود آورده است.

چشمهایش اثر بزرگ علوی

امکان ندارد که لیستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نویسندگان ایرانی را داشته باشیم و کتاب چشمهایش در آن نباشد. این شاهکار بزرگ علوی جزو پرفروش ترین کتاب های ایران است و درباره زندگی استاد ماکان نقاش مطرح ایرانی است که در تبعید به شکلی مرموز به قتل می‌رسد.

بعد  از این اتفاق، یکی از هوادلران او به اسم آقای ناظم جویای این مسئله می‌شود و پی می‌برد که این مرگ مرتبط با یکی از اثرهای استاد ماکان با نام "چشمهایش" است. آقای ناظم در پی زنی می‌گردد که صاحب آن چشم‌ها در این نقاشی است تا به راز این قتل پی ببرد.

چشمهایش یکی از مهج‌ترین رمان‌های ایرانی دهه پنجاه بوده است. این در حالی است که تا کنون نیست تاثیر خود را به جای گذاشته است.

بهترین سایت برای خرید رمان های ایرانی

اگر قصد مطالعه و خرید کتاب های ایرانی را دارید و نمی‌دانید که چگونه این کتاب هارا تهیه کنید، در این قسمت 3 سایت برتر برای تهیه و مطالعه کتاب را به شما معرفی می‌کنیم.

  • طاقچه: این سایت مرجعی برای خرید کتاب به صورت الکترونیکی است که باید از طریق موبایل اقدام به مطالعه کتاب کنید یا به صورت صوتی کتاب را گوش دهید، با توجه به بررسی های انجام شده قیمت کتاب‌های الکترونیکی در این سایت تقریبا مشابه کتاب واقعی است، انتخاب با شماست که با پرداخت هزینه یک کتاب، آن را در دستان خود لمس کنید یا اینکه از طریق موبایل مطالعه کنید.
  • فیدیبو: این سایت نیز مشابه سایت قبلی یکی از مراجع اصلی تهیه کتاب های الکترونیکی و صوتی است که ابتدا باید اپلیکیشن را نصب کنید و با پرداخت هزینه کتاب فقط به فایل الکترونیکی یا صوتی آن دسترسی خواهید داشت.
  • سراج بوک: اگر قصد خرید اینترنتی کتاب (نسخه فیزیکی) با تخفیف های ویژه تا سقف 70% و همچنین ارسال رایگان به درب منزل شما دارید، کتاب فروشی سراج بوک بهترین سایت برای خرید کتاب است که می‌تواند "نسخه چاپی و اصلی کتاب" را با تخفیف و ارسال رایگان و سریع به دست شما برساند.

به پایان مطلب پرفروش ترین کتاب‌های نویسندگان ایرانی رسیدیم، ممنون که تا انتهای مطلب در دیدبان ایران همراه ما بودید. در این مقاله ابتدا بهترین کتاب‌های رمان فارسی را بررسی کردیم و سپس بهترین سایت های خرید اینترنتی کتاب را به شما معرفی کردیم تا به سادگی کتاب دلخواه خود را تهیه و مطالعه کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر