کد خبر: 130219
A

فخر صنعت دریایی روسیه با موشک "نپتون" اوکراین نابود شد/ تصاویر

رزم ناو "موسکوا"با موشک نپتون منهدم شد. موسکوا فخر صنعت دریایی روسها محسوب می شد این ناو بزرگ ارتش دریایی روسیه با سامانه های اس ۳۰۰ محافظت می شد ارتش اوکراین توانست با کمک پهپاد بیرقدارTB2 و موشک نپتون آنرا مورد هدف قرار دهد.

فخر صنعت دریایی روسیه با موشک "نپتون" اوکراین نابود شد/ تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رزم ناو "موسکوا"با موشک نپتون منهدم شد.

موسکوا فخر صنعت دریایی روسها محسوب می شد این ناو بزرگ ارتش دریایی روسیه  با سامانه های اس ۳۰۰ محافظت می شد ارتش اوکراین توانست با کمک پهپاد بیرقدارTB2 و موشک نپتون آنرا  مورد هدف قرار دهد.

در مراحل ابتدایی جنگ اوکراین، موسکوا جزیره مار را به تصرف درآورد و مکالمه مشهور با سربازان مقاوم اوکراینی محافظ جزیره از این ناو صورت گرفت.

 بنابر گزارش دیده بان ایران به نقل از گاردین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی خدمه کشتی جنگی «مسکوا» که اواخر شب چهارشنبه توسط اوکراین در دریای سیاه مورد اصابت موشک قرار گرفت، پس از انفجار مهمات که منجر به آتش سوزی در کشتی شد، تخلیه شده‌اند.

رسانه‌های دولتی روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش دادند که رزمناو «مسکووا» در نتیجه انفجار مهمات پس از آتش‌سوزی، آسیب جدی دید و خدمه آن تخلیه شدند.

IMG_20220414_080657_064

عصر چهارشنبه اوکراین اعلام کرده بود که یک کشتی جنگی روسیه را در دریای سیاه هدف قرار داده و به آن آسیب رسانده است. «الکسی آرستویچ»، دستیار رئیس جمهور اوکراین گفت که این ناو جنگی روسیه احتمالاً تا ۵۱۰ خدمه به همراه داشته است.

بنابر آخرین گزارش های غیر رسمی سرفرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه رزم ناو "مسکو" ساعاتی پیش پس از انتقال به لنگرگاه غرق شد. رزمناو که انبار مهمات آن منفجر شد، به شدت آسیب دید و به پهلو دراز کشید و بخش انتهایی ان کاملا در اب فرورفت.

IMG_20220414_081558_520

1510558_479 (1)

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر