کد خبر: 146109
A

وزیر دفاع ترکیه: در یکسال اخیر نزدیک به 4 هزار تروریست را از بین بردیم

وزیر دفاع ترکیه گفت که ارتش این کشور سه هزار و ۹۸۲ «تروریست» را طی سال جاری میلادی در داخل و در مناطق شمالی عراق و سوریه کشته است.

وزیر دفاع ترکیه: در یکسال اخیر نزدیک به 4 هزار تروریست را از بین بردیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در این باره اعلام کرد: ارتش ترکیه در سال ۲۰۲۲، ۳۹۸۲ تروریست را در داخل ترکیه و عراق و سوریه کُشت.

آکار گفت: در سال ۲۰۲۲ از ورود غیرقانونی ۲۵۶ هزار و ۱۹۹ نفر به کشور جلوگیری شد و همچنین هشت هزار مهاجر غیرقانونی و ۸۲۰ تروریست تحویل پلیس شدند.

وی افزود: در عملیات «پنجه- قفل» در مناطق شمال عراق، ۵۰۶ تروریست کشته شدند.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: ترکیه با هماهنگی و همکاری با عراق به مقابله با "پ‌ک‌ک" ادامه می‌دهد.

این گفته وزیر دفاع ترکیه درحالی است که مقامات عراقی تاکنون بارها خواهان خروج نیروهای ترکیه از شمال کشورشان شده و آن را اشغالگری دانسته اند. آنها همچنین خواهان پایان حملات ترکیه به شمال عراق به بهانه مبارزه با "پ.ک.ک" شده اند.

آکار درباره حملات کشورش به شمال سوریه نیز گزارش داد: ترکیه با این عملیات از ایجاد گذرگاه تروریستی در مرزهای جنوبی خود جلوگیری کرد.

وی گفت: هیچ طرفی نباید انتظار داشته باشد که ترکیه با عناصر تروریستی مستقر در امتداد مرزهایش به رهبری کشورهایی که درصدد بی ثبات کردن منطقه و به هرج و مرج کشاندن آن هستند، مدارا کند. وزیر دفاع ترکیه در عین حال نامی از این کشورها نبرد.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه و عراق شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر