کد خبر: 167352
A

حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در اربیل

منابع عراقی گزارش دادند که صدای چند انفجار از مقر نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه اربیل در کردستان عراق شنیده شده است.

حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در اربیل

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در مقر نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه اربیل در کردستان عراق خبر دادند.

برخی منابع گزارش دادند که حملاتی به این پایگاه صورت گرفته و دود غلیظی از این پایگاه به هوا برخاسته است.

ساعاتی پیش نیز، نیروهای مقاومت عراق به نظامیان آمریکا در پایگاه هوایی عین الاسد حملات راکتی انجام دادند.

یک منبع امنیتی عراقی، ضمن تأیید این حمله، گزارش داد که پایگاه نظامیان آمریکا، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله به پایگاه عین الاسد را بر عهده گرفت و تأکید کرد که این حمله با پهپاد صورت گرفته و به هدف اصابت کرده است.

روز گذشته نیز، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق جزئیات جدیدی از حمله به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد فاش کرد و گفت: «اطلاعات تاییده‌شده‌ای از پایگاه درباره کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی به دنبال حمله موشکی درز کرده است».

طبق گفته این منبع، در این حمله همچنین  به بخش‌های مختلف این پایگاه از جمله سامانه‌های راداری و یکی از برج‌های پایشی «خسارات زیادی» وارد شده است.

این منبع عراقی در عین حال اشاره کرد به دنبال وحشت ایجادشده در میان نظامیان به علت عملکرد ناموفق سامانه‌های پایشی در استان الانبار، پرنده‌های نظامی در حال انتقال تجهیزات جدید و نفرات نظامی بیشتر به عین‌الاسد رویت شده‌اند.

منبع یاد شده در پایان اظهارات خود همچنین بار دیگر تاکید کرد موشک‌ها دقیقا با اهداف در پایگاه‌ عین‌الاسد برخورد داشته‌اند.

مقاومت اسلامی عراق، روز چهارشنبه، ۱۸ اکتبر با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی موفق به دو پایگاه اشغالگران آمریکایی «عین الاسد» واقع در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور خبر داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر