کد خبر: 180008
A

پرواز پوتین با بمب‌افکن هسته‌ای+فیلم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) پس از پرواز با یک بمب‌افکن استراتژیک تی‌یو-۱۶۰ام (Tu-۱۶۰M) گفت که این مدل بمب‌افکن آماده است تا به نیروهای مسلح روسیه اضافه شود.

پرواز پوتین با بمب‌افکن هسته‌ای+فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  ولادیمیر پوتین ۳۰ دقیقه با این مدل بمب‌افکن پرواز کرد و پس از آن به خبرنگاران گفت: «تجربه خوبی است، اما این نکته نیست. نکته این است که ما تجهیزات جدید دریافت می‌کنیم، این تجهیزات عالی هستند، واقعا از نسل جدید هستند... البته که می‌توان آن را در نیروهای مسلح پذیرفت.»

ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله هواپیمای Tu-۱۶۰M را که با آن پرواز کرد، هواپیمای قابل اعتماد توصیف کرد. رئیس‌جمهور روسیه در شهر کازان گفت که از پرواز در این موشک‌انداز استراتژیک که می‌تواند تجهیزات هسته‌ای هم حمل کند، احساس خوبی داشته است و فناوری آن را عالی دانست.

ه گزارش اسپوتنیک، رهبر روسیه با تاکید گفت: «بمب‌افکن جدید Tu-۱۶۰M آماده پیوستن به نیروهای مسلح روسیه است. این واقعا یک وسیله جدید است، از بسیاری جهات. بهتر کنترل می‌کند، حتی با چشم غیرمسلح و غیرحرفه‌ای هم دیده می‌شود. قابلیت اطمینان بسیار بالاست. جنگ‌افزار است. این یک هواپیمای جدید است.»

مسیر پرواز پوتین، جزو اسرار محرمانه نظامی اعلام شده است. نشست و برخاست پرواز پوتین در تاسیساتی انجام شد که هواپیمای مافوق صوت به‌روزرسانی‌شده می‌سازد.

به گزارش رویترز، حرکت پوتین می‌تواند به غرب توانمندی‌های هسته‌ای مسکو را یادآوری کند. این پرواز در زمانی انجام شد که مسکو و غرب بر سر جنگ اوکراین و مرگ الکسی ناوالنی، سیاستمدار اپوزیسیون روس کشمکش دارند.

Tu-۱۶۰M که دارای چهار خدمه است، قادر به حمل ۱۲ موشک کروز یا ۱۲ موشک هسته‌ای کوتاه‌برد است و می‌تواند ۱۲۰۰۰ کیلومتر (۷۵۰۰ مایل) را بدون توقف و بدون سوخت‌گیری پرواز کند. طبق قراردادی که در سال ۲۰۱۸ امضا شد، قرار است ۱۰ بمب‌افکن هسته‌ای مدرن Tu-۱۶۰M تا سال ۲۰۲۷ با هزینه ۱۵ میلیارد روبل (۱۶۳ میلیون دلار) به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر