کد خبر: 81650
A

نگرانی از انقراض بومیان برزیل به دست کرونا پس از مرگ یک نوجوان ۱۵ ساله

مرگ یک نوجوان بومی قبیله یانومامی در شمال برزیل، فعالان حقوق بومیان را نسبت به سرایت ویروس کرونا به میان این قبایل که هنوز به شکل بدوی در اعماق جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند، نگران کرده است.

نگرانی از انقراض بومیان برزیل به دست کرونا پس از مرگ یک نوجوان ۱۵ ساله

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرگ یک نوجوان بومی قبیله یانومامی در شمال برزیل، فعالان حقوق بومیان را نسبت به سرایت ویروس کرونا به میان این قبایل که هنوز به شکل بدوی در اعماق جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند، نگران کرده است.

حامیان حقوق بومیان می‌گویند تا کنون دو نفر از قبایل دیگر برزیل هم جان خود را از دست داده‌اند هر چند این گزارش‌ها مستقلا تایید نشده است.

برزیل تاکنون حدود ۱۸ هزار مبتلا به ویروس کرونا جدید را شناسایی کرده و ۹۴۱ برزیلی هم بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته اند.

در چند هفته گذشته گزارش‌های متعددی از نگرانی نسبت به "خطر انقراض" جوامع بومی برزیل در آمازون و دیگر نقاط این کشور به علت شیوع ویروس کرونا منتشر شده است.

بیماری‌های ریوی و تنفسی - مانند آنفلوآنزا - یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در میان این قبایل است و به همین علت کارشناسان سلامت نگرانند که با گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا جدید این قبایل متحمل آسیب‌های غیرقابل جبرانی شوند.

تاکنون بیشترین موارد ابتلا به کرونا در مناطق شهری و صنعتی برزیل چون سائو پائولو بوده است اما اکنون کرونا در تمامی نقاط این کشور پهناور شناسایی شده است از جمله سرزمین‌های بومیان این کشور که در قلب آمازون قرار دارد و به لحاظ بزرگی به وسعت مساحت فرانسه و اسپانیا است.

نخستین ابتلا به کرونا در این مناطق مربوط به ایالت آمازوناس بوده است. و اکنون مرگ این نوجوان ۱۵ ساله در ایالت رورامیا در شمال برزیل نگرانی‌ها را افزایش داده است.

برخی از قبایل بومی گفته اند شاید با پناه بردن به اعماق جنگل‌ها تلاش کنند قبیله را از تماس با دنیای بیرون و آلوده شدن به کرونا نجات دهند

Image captionبرخی از قبایل بومی گفته اند شاید با پناه بردن به اعماق جنگل‌ها تلاش کنند قبیله را از تماس با دنیای بیرون و آلوده شدن به کرونا نجات دهند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر