کد خبر: 127525
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۷؛

ماجرای حمله هواپیماها و هلی کوپترهای عراقی به دهکده مرزی ایران چه بود؟

صفحه نخست اطلاعات و کیهان امروز سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۵۷ در یک تیتر مهم مشترک هستند که البته این خبر تیتر اول اطلاعات امروز هم می باشد. مذاکرات مهم امام خمینی با آیت الله طالقانی که بمدت یکساعت پشت دربهای بسته انجام گرفت و امام از آیت الله طالقانی خواستند که نقش حساس تری در انقلاب داشته باشند. حقوق ۳۰ میلیونی فرح پهلوی از شرکت نفت، اعلام مجانی شدن آب و برق برای کم درآمدها، معافیت دخترها از خدمت نظام وظیفه و اعلام نام ۷۰ فراماسون دیگر در کشور از جمله تیترهای مهم و جالب این دو روزنامه چاپ عصر کشور هستند. اما در کنار لوگوی روزنامه اطلاعات امروز خبری درج شده که آنرا در کیهان‌ نمی بینیم و آن خبر حمله هوایی عراق به یک دهکده مرزی ایران است.


ماجرای حمله هواپیماها و هلی کوپترهای عراقی به دهکده مرزی ایران چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست اطلاعات و کیهان امروز سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۵۷ در یک تیتر مهم مشترک هستند که البته این خبر تیتر اول اطلاعات امروز هم می باشد. مذاکرات مهم امام خمینی با آیت الله طالقانی که بمدت یکساعت پشت دربهای بسته انجام گرفت و امام از آیت الله طالقانی خواستند که نقش حساس تری در انقلاب داشته باشند. 

حقوق ۳۰ میلیونی فرح پهلوی از شرکت نفت، اعلام مجانی شدن آب و برق برای کم درآمدها، معافیت دخترها از خدمت نظام وظیفه و اعلام نام ۷۰ فراماسون دیگر در کشور از جمله تیترهای مهم و جالب این دو روزنامه چاپ عصر کشور هستند. اما در کنار لوگوی روزنامه اطلاعات امروز خبری درج شده که آنرا در کیهان‌ نمی بینیم و آن خبر حمله هوایی عراق به یک دهکده مرزی ایران است. به متن خبر که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده رجوع میکنیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است؛
 
بدنبال حمله هلیکوپترها وهواپیماهای عراقی به یک منطقه مرزی در کردستان گفته شده ۱۵ نفر در جریان این حمله کشته شده اند. گزارش رسیده حاکی از آن بود که هلیکوپترهای مسلح و هواپیماهای عراقی منطقه مرزی سیرین را که در بین شهر مرزی بانه در ایران و آبادی شورطه در عراق واقع شده است را بمباران کرده اند. سیرین یک منطقه داد و ستد برای کردهای هر دو سوی مرز است که دقیقا در پنج کیلومتری پاسگاه ژاندارمری آبخینه قرار دارد. 
IMG_20220227_074055_629
 
رشید احمدی یکی از اعضای کمیته انقلاب میانه گفت: در حدود ۱۵ نفر کشته شده اند که در مزارع اطراف دفن شده اند. از آنجاییکه هیچ یک از مقامات وزارت دفاع ملی در دسترس نبودند گرفتن تایید رسمی این گزارش ممکن نبود. ولی ناظران گفتند احتمال زیادی وجود دارد که حمله عراقی ها به این منطقه غیرمسکونی ناشی از هیجان و دستپاچگی شدید آنها در اثر وجود اضطراب در منطقه کردنشین خودشان باشد.
IMG_20220227_074051_514
 
لازم به ذکر است که عراق پیش از این در یک جنگ طولانی با کردهای خود درگیر بوده تا اینکه چهار سال پیش در نتیجه پشت کردن شاه به کردها، این جنگ خاتمه یافت و کردها مجبور به تسلیم گردیدند.
 
 
تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر