کد خبر: 127919
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۵۷؛

بازنشر متن گفت و گوی آیت الله لاهوتی پس از ۴۳ سال/شرایط تشکیل و عضویت در سپاه تازه تاسیس پاسداران به نقل از آیت الله لاهوتی

صفحات اول دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۳ سال پیش ۱۳ اسفند ۱۳۵۷ از تقبیح توهین و تعرض به مطبوعات توسط امام تا آماده باش برای برگزاری مراسم سالروز درگذشت مصدق با سخنرانی آیت الله طالقانی و تیتری از کریم سنجابی وزیر خارجه درباره اینکه روحانیت نمی خواهد مستقیما حکومت کند در کیهان، تا افشای توطئه های پشت پرده علیه انقلاب توسط دکتر ابراهیم یزدی معاون نخست وزیر در امور انقلاب و حضور حجت الاسلام دکتر مفتح در میان کارکنان روزنامه و افزایش پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی هما در اطلاعات. اما یک مصاحبه اختصاصی با آیت الله لاهوتی درباره چگونگی تشکیل و عضویت در سپاه پاسداران انقلاب در نیم تای دوم اطلاعات امروز به چشم میخورد که توجه شما را به متن کامل این مصاحبه دعوت میکنیم.

بازنشر متن گفت و گوی آیت الله لاهوتی پس از ۴۳ سال/شرایط تشکیل و عضویت در سپاه تازه تاسیس پاسداران به نقل از آیت الله لاهوتی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحات اول دو روزنامه اطلاعات و کیهان امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۵۷ پر از تیترهایی است درباره روزهای پر افت و خیز و پرتلاطم آغازین انقلاب. از تقبیح توهین و تعرض به مطبوعات توسط امام تا آماده باش برای برگزاری مراسم سالروز درگذشت مصدق با سخنرانی آیت الله طالقانی و تیتری از کریم سنجابی وزیر خارجه درباره اینکه روحانیت نمی خواهد مستقیما حکومت کند در کیهان، تا افشای توطئه های پشت پرده علیه انقلاب توسط دکتر ابراهیم یزدی معاون نخست وزیر در امور انقلاب و حضور حجت الاسلام دکتر مفتح در میان کارکنان روزنامه و افزایش پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی هما در اطلاعات. اما یک مصاحبه اختصاصی با آیت الله لاهوتی درباره چگونگی تشکیل و عضویت در سپاه پاسداران انقلاب در نیم تای دوم اطلاعات امروز به چشم میخورد که توجه شما را به متن کامل این مصاحبه دعوت میکنیم. 

آیت الله لاهوتی رئیس پاسداران انقلاب که از سوی امام خمینی مامور تشکیل نیروهای رزمنده حافظ انقلاب شده است در یک گفتگوی اختصاصی چگونگی تشکیل این نیرو را با خبرنگار سیاسی اطلاعات در میان گذاشت؛

IMG_20220304_194127_030

خبرنگار اطلاعات سوال کرد چه عاملی باعث شد که شورای انقلاب بفکر تشکیل این‌نیرو بیفتد؟

 آیت الله لاهوتی گفت؛ برای حفظ انقلاب از حملات ضدانقلابیها و عوامل مخربی که نمی توانند پیروزی شکوهمند و بزرگ ما را ببینند ما بفکر تشکیل نیرویی از رزمندگان مومن به انقلاب افتادیم که در واقع ستون و حافظ انقلاب باشند.

سوال: چه نیروهایی را شما به عنوان پاسداران انقلاب می پذیرید و چه شروطی برای پذیرش یک فرد قائل شده اید؟ 

آیت الله لاهوتی: همه نیروهای با ایمان و مسلمانی که به نهضت مقدس اسلامی به رهبری امام خمینی مومنند و همه آن نیروهایی که در مقابله با طاغوت الله اکبر گویان صف دشمن را شکافتند و پیروزی را چون هدیه ای گرانبها به ملت فداکار ما تقدیم کردند.

سوال: آیا مارکسیستها و فدائیان نیز در این نیروها حضور خواهند داشت؟ 

آیت الله لاهوتی؛ خیر، در مرحله اول و براساس اصولی که  پایه ریزی شده مساله ایمان‌ به اسلام برای یک پاسدار انقلاب مهمترین مسئله است. چگونه شما میتوانید پاسدار انقلاب اسلامی باشید در حالیکه به اسلام مومن نیستید؟ 

سوال: با این حساب شما قصد دارید اسلحه را از دیگر کسانی که مسلح شده اند بگیرید؟

آیت الله لاهوتی؛ اگر کمی انصاف داشته باشیم به این واقعیت میرسیم که افراد فداکار و جانبازی که انقلاب را به پیروزی رساندند همه جانبازان مسلمان بودند. البته بعضی گروههای کوچک غیرمذهبی نیز حضور داشتند که با تشکر از آنها در این مرحله از آنها میخواهیم اسلحه خود را تسلیم کنند.

سوال: بودجه تشکیلات پاسداران انقلاب از کجا تامین میشود؟

آیت الله لاهوتی؛ در درجه اول تکیه ما به ملت است.شاید از مردم بخواهیم که در تشکیل این نیروها یاریمان دهند و البته امکان دارد از بودجه دولت نیز کمک هایی دریافت کنیم.

سوال: آیا فکر نمی کنید که در آینده تضادی بین حضور دو نیروی نظامی ارتش و پاسداران انقلاب بوجود آید و اگر چنین شود شما چه اقدامی خواهید کرد؟

آیت الله لاهوتی: من گمان نمی کنم چنین وضعی پیش بیاید چون ارتش حافظ مرزهای کشور است و پاسداران انقلاب نیروهای ویژه ای برای پاسداری از انقلاب مردم و دستاوردهای انقلاب در شهرها خواهد بود. البته نیروهای شهربانی بعنوان ضابطان دادگستری کار خود را خواهند کرد. 

سوال: به اعتقاد شما ارتش که سالها زیر تسلط نوعی فکر فاشیستی بوده آیا میتواند یک ارتش انقلابی باشد؟

آیت الله لاهوتی؛ باید در اینجا صریحا به کسانی که به ارتش حمله می کنند و با کلمات زشتی مثل مزدور از آن یاد می کنند اخطار کنم که ارتش ایران اگرچه تحت تعلیمات بد قرار داشته ولی افراد آن با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین پیروزی را بدست آوردند زیرا آزاد شدند. آنها گناهکار نبودند...ما به این ارتش نیازمندیم‌. 

 
تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله
IMG_20220304_194132_910

IMG_20220304_193122_709

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر