کد خبر: 143765
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۵۸؛

تلگرام هیات دبیران کانون نویسندگان ایران به نویسندگان و روشنفکران اروپا و آمریکا

صفحه اول روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در ۴۳ سال قبل امروز، سه شنبه ۲۹ آبان سال ۱۳۵۸ تیتر یک خود را به دنبال شدن مذاکرات خودمختاری کردها در تهران و کردستان اختصاص داده است. آزادی ده گروگان دیگر زن و سیاهپوست آمریکایی خبر مهم دیگر این روزنامه است. استعفای طاهر احمدزاده از استانداری خراسان طی نامه ای به امام خمینی که آنچه آنرا تعدد مراکز تصمیم گیری و دخالت عناصر غیرمسئول عنوان کرده و اینکه برای من فرق نمی کند که در چه پست و مقامی باشم بلکه آنچه مهم است خدمت به انقلاب و پاسخ دادن به مسئولیتهای اعتقادی است دیگر خبر مهم این جریده می باشد.

تلگرام هیات دبیران کانون نویسندگان ایران به نویسندگان و روشنفکران اروپا و آمریکا

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه اول روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در ۴۳ سال قبل امروز، سه شنبه ۲۹ آبان سال ۱۳۵۸ تیتر یک خود را به دنبال شدن مذاکرات خودمختاری کردها در تهران و کردستان اختصاص داده است. آزادی ده گروگان دیگر زن و سیاهپوست آمریکایی خبر مهم دیگر این روزنامه است. استعفای طاهر احمدزاده از استانداری خراسان طی نامه ای به امام خمینی که آنچه آنرا تعدد مراکز تصمیم گیری و دخالت عناصر غیرمسئول عنوان کرده و اینکه برای من فرق نمی کند که در چه پست و مقامی باشم بلکه آنچه مهم است خدمت به انقلاب و پاسخ دادن به مسئولیتهای اعتقادی است دیگر خبر مهم این جریده می باشد. از دیگر تیترهای شاخص دیگر صفحه نخست این روزنامه می توان به حمایت علنی سوریه و لیبی از ایران و نقل قولی از رضا صدر وزیر بازرگانی که اعلام کرده است معاملات جدید بخش خصوصی با خارج با ارزهای غیر دلار انجام می شود و اعلام آماده باش یاسر عرفات به نیروهای مسلح سازمان آزادیبخش فلسطین برای حمایت از مردم ایران و درخواست موشه دایان از آمریکا برای دخالت نظامی در ایران می توان اشاره نمود. اما سوژه امروز دیدبان تاریخ به تلگرام کانون نویسندگان ایران به نویسندگان و روشنفکران اروپا و آمریکا اختصاص دارد که متن کامل خبر فوق را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

این تلگرام دیشب از سوی کانون نویسندگان ایران در ارتباط به اعمال امپریالیستی آمریکا در ایران به گروهی از روشنفکران و نویسندگان اروپا و آمریکا و اتحادیه نویسندگان شوروی مخابره شده، متن این تلگرام به شرح زیر است؛

آقایان آرتور میلر، اریک بنتلی، ادوارد آلبی، نوام چامسکی(آمریکا) ژان پل سارتر، سیمون دوبووار، پل ویی، آلن توان(فرانسه)، هنریش بول(آلمان غربی)، ریموند ویلیامز، پری آندرسن، ای.پی.تاچون(انگلیس) و اتحادیه نویسندگان شوروی.

دولت ایالات متحده آمریکا بدون توجه به انقلابی که طی آن ملت ایران رژیم منحط شاهنشاهی را سرنگون کرد و شاه مخلوع مجبور به فرار از کشور شد با پذیرش شاه در کشور خود موجب بحرانی عمیق در رابطه ملت ما با ملت آمریکا شده است. انحصارات بین المللی و صاحبان منافع امپریالیستی اکنون می کوشند با دامن زدن به تبلیغات دروغین درباره هدف های ملی ما، افکار عمومی جهان را بفریبند و در روابط حسنه ما با کشورهای دیگر اخلال کنند‌. آنان حتی زمینه را برای محاصره اقتصادی ایران و تهدیدهای دیگر فراهم کرده اند.

کانون نویسندگان ایران از همه نویسندگان و روشنفکران آزادیخواه و متعهد جهان که در گذشته فریاد اعتراض ما را بر ضد ستمکاری های رژیم وابسته شاهنشاهی در دنیا منعکس کرده اند می خواهد با محکوم کردن تبلیغات انحصارات بین المللی و محافل امپریالیستی، حقانیت مبارزه ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند و از آمریکا بخواهند که حمایت خود را از یک عنصر خائن و جنایتکار که مورد تنفر ملت ماست قطع کند و به هدفهای انقلابی این ملت که چیزی جز استقلال و حاکمیت بر سرنوشت خود نیست احترام بگذارد.

 

IMG_20221120_170413_822

شما نویسندگان و روشنفکران متعهد نگذارید توسل به بهانه رعایت حقوق بین المللی در مورد پرسنل دیپلماتیک، عاملی برای پوشاندن جنایات امپریالیسم نسبت به ملت ما و وسیله ئی برای لوث کردن خواستهای انقلابی و برحق مردم ستمدیده ایران در اذهان عمومی جهانیان شود.

با احترام - هیات دبیران کانون نویسندگان ایران

محسن یلفانی - احمد شاملو - باقر پرهام - غلامحسین ساعدی - اسماعیل خوئی.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر