کد خبر: 181169
A
۴۲ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از اعتراض آیت الله گلپایگانی به شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۴ اسفند سال ۱۳۶۰، خطبه درباره محاکمه چند ایرانی در فرانسه به جرم ترور بختیار و همچنین اعتراض احمد خمینی به شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از اعتراض آیت الله گلپایگانی به شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز  ۱۴ اسفند سال ۱۳۶۰، خطبه درباره محاکمه چند ایرانی در فرانسه به جرم ترور بختیار و همچنین اعتراض احمد خمینی به شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران، مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشته است:

در خانه ماندم و مطالعه کردم. برای اقامه نماز جمعه به دانشگاه رفتم خطبه ای درباره عدالت اجتماعی و خطبه ای درباره آواره کردن نزدیک به دو هزار عراقی بوسیله صدام و محاکمه چند ایرانی در فرانسه به جرم اقدام‌ به ترور بختیار ایراد کردم. ناهار به خانه برگشتم. 

عصر احمد آقا آمد و نوار سخنان آیت الله العظمی گلپایگانی را آورد گوش دادیم. به شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه اعتراض دارند و از مجلس می‌خواهد که در تشخیص ضرورت و موضوعات احکام ثانویه دقت و وسواس داشته باشد ولی با خضوع و احترام صحبت کرده اند. من هم در نماز جمعه از ایشان تشکر کردم. قرار شد با مشورت امام سخنان ایشان پخش شود احمد آقا اطلاع داد که امام موافقند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر