کد خبر: 182561
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۵۸؛

واردات موز ممنوع شد/قیمت میوه ۴۴ سال پیش

در اولین سال انقلاب اسلامی واردات موز ممنوع شد و اعلام شد هر گونه موز قاچاق در بازار ۵۰ ریال حراج می شود

 واردات موز ممنوع شد/قیمت میوه ۴۴ سال پیش

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان روز یکشنبه ۲۶ اسفند سال ۱۳۵۸ از اعلام نتایج انتخابات در ۱۲۰ شهر کشور خبر داده و با چاپ عکس تعدادی از منتخبان نوشته است، حزب جمهوری اسلامی تاکنون اکثر آراء را به خود اختصاص داده است. اما نتیجه نهایی انتخابات تهران به بعد از تعطیلات عید موکول شده و داریوش فروهر هم در اعتراض به نتایج انتخابات از سمت خود استعفا داده است. امام برای بهبود وضع خانواده شهدا پیامی صادر کردند و موسوی اردبیلی دادستان کل کشور هم اعلام کرده که عاملان درگیری در دادگستری‌ها مجازات می‌شوند و رئیس جمهور، بنی صدر هم امنیت شغلی قضات را تضمین کرده و گفته است آنهایی که بخواهند بساط خودکامه درست کنند را بشدت مجازات خواهیم کرد. شوروی هم قیمت پیشنهادی گاز ایران برای صادرات را رد کرده و خبر دیگر هم‌ اینکه بعلت ازدحام متقاضیان، دفتر واگذاری خانه های هم تعطیل شد. محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرده در اولین روز بازگشایی مدارس پس از تعطیلات عید، معلمین و دانش آموزان مدارس بطور جمعی با یکدیگر دیدار خواهند کرد. اما تیتر یک روزنامه کیهان امروز اختصاص دارد به بازداشت ۶ عامل سقوط جت هما بدستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای تهران به اتهام قتل غیر عمد که اسامی آنها نیز اعلام‌ شده که مهندس والی رئیس هواپیمایی کشوری در زمان سقوط هواپیما جزو بازداشت شدگان است.

اما اعلام نرخ میوه شب عید توسط کمیته امور صنفی امام، سوژه شماره امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

نرخ انواع میوه شب عید از سوی کمیته امور صنفی امام تعیین و به ابن شرح در اختیار فروشندگان و مصرف کنندگان قرار گرفت؛

پرتقال جنوب درهم کیلویی ۱۰۵ ریال/ پرتقال جیرفت کیلویی ۹۰ ریال/ نارنگی جنوب کیلویی ۱۳۵ ریال/ پرتقال شمال کیلویی ۱۰۰ ریال/ پرتقال شمال ۷ عدد یک کیلو ۹۰ ریال/ نارنگی شمال درجه یک کیلویی ۱۰۰ ریال/ نارنگی شمال درجه دو کیلویی ۶۵ ریال/ سیب زرد و قرمز لبنانی کیلویی ۱۰۰ ریال/ سیب قرمز مشهد مرغوب کیلویی ۷۵ ریال/ سیب قرمز مشهد درجه دو کیلویی ۵۲ ریال.

کمیته امور صنفی امام از مردم خواست که با اطلاع از نرخها مبادرت به خرید کرده و در اجرای خواسته رئیس جمهور در مبارزه با گرانی ضمن عدم خرید از گرانفروشان با این کمیته همکاری نمایند.

IMG_20240316_071031_750

برای اطلاع فروشندگان میوه احکام صادره دادگاه ویژه صنفی به شرح زیر اعلام میگردد:

میوه های خارجی اعم از نارنگی، پرتقال و موز، قاچاق بوده و در صورت مشاهده به قیمت کیلویی ۵۰ ریال حراج میشود‌.

IMG_20240316_071031_130

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر