کد خبر: 183725
A

ریشا شیر باغ وحش مشهد تلف شد

شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود پس از حدود 2 ماه از نخستین گزارش مبنی بر حال بدش شب گذشته بر اثر بیماری تلف شد.

ریشا شیر باغ وحش مشهد تلف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود پس از حدود 2 ماه از نخستین گزارش مبنی بر حال بدش شب گذشته بر اثر بیماری تلف شد.

دو ماه پیش بود که انتشار عکسی از «ریشا» باعث شد حال وخیم او به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شود. حالا در خبری اعلام شده که این حیوان تلف شده است.

علاوه بر این بر اساس اطلاعیه صادره از ادارات کل نامبرده و بنا به ضرورت تشخیص علت مرگ این گونه ارزشمند حیات وحش، نمونه برداری و عملیات کالبد گشایی صبح امروز، جمعه با حضور نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، محیط زیست و مسوولان باغ مشهد انجام شد که نتایج آن پس از بررسی های پاتولوژی و کارشناسی به اطلاع خواهد رسید.

لازم به ذکر است که دو ماه پیش بود که جواد رستمی، مدیر باغ وحش وکیل آباد مشهد با اشاره به آخرین اقدامات درمانی ریش شیر نر آفریقایی که مدتی است مریض و لاغراندام شده گفت: به طور تقریبی، همه روزه دامپزشکان بیمارستان مهر و دامپزشکان اداره کل حفاظت منابع طبیعی جهت بررسی وضعیت ریشا و ادامه آزمایشات درمانی او در باغ وحش حاضر می‌شوند.

او گفت: این حیوان علیرغم دریافت به موقع دارو و غذا و بهبود نسبی برای چند روز، مجددا قوت و توان خود را از دست می‌دهد و یکی از دلایل ما برای احتمال سرطان وی، همین شرایط ناپایدار اوست

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر