کد خبر: 11966
A

پوستی سالم با خوراکی‌های طبیعی

پوست مهم‌ترین بخش بدن بوده و بیشتر مردم با تکیه بر محصولات آرایشی و بهداشتی برای حفظ سلامتی آن، تلاش می‌کنند. اما بهتر است به‌جای محصولات مبتنی بر مواد شیمیایی، پوست تا حدود زیادی از تغذیه مناسب بهره‌مند شود. شما می‌توانید با خوردن انواع غذاها پوست خود را تقویت کنید. اگرچه ژنتیک و سبک زندگی در سلامت پوست نقش مهمی دارد اما می‌توان با خوردن مواد غذایی مناسب، از بروز جوش، آکنه، چین‌وچروک و ... جلوگیری کرد.

پوستی سالم با خوراکی‌های طبیعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بسیاری از خوراکی‌ها هستندکه علاوه بر دارا بودن ویتامین‌های سازگار با مو و ویتامین‌های پوست دوستانه، برای سلامت کلی بدن نیز  بسیار مفید هستند. در این مطلب به بررسی خواص برخی از این خوراکی‌های طبیعی می‌پردازیم.

 

پرتقال

پرتقال برای پوست بسیار مفید است. این میوه که از خانواده مرکبات است، با دارا بودن ویتامین C فراوان، برای تولید، نگهداری و تعمیر سلول‌های پوست لازم است. این ویتامین خاص نیز به بهبود بافت و رنگ پوست کمک کرده و از علائم مختلف پیری زودرس جلوگیری می‌کند. 

ویتامین B کمپلکس از جمله B1 و فولات موجود در پرتقال به بهبود جریان خون کمک می‌کند. به این معنی که اکسیژن بیشتر و مواد مغذی‌ای که برای حفظ سلامت پوست مهم است را به آن می‌رساند. با بهبود گردش خون، از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از پرتقال به‌عنوان یک میان‌وعده مفید در یک سالاد میوه و یا از آب آن استفاده کنید.

 

images

 

بادام

اگر می‌خواهید پوست خود را به بهترین حالت نگه‌داری کنید، از بادام در رژیم غذایی خود غافل نشوید. بادام یکی از بهترین منابع غذایی ویتامین E است که پوست را تغذیه کرده و از اشعه‌ مخرب ماورابنفش خورشید، محافظت می‌کند. بادام همچنین دارای آنتی اکسیدان‌های مختلف و خواص ضدپیری است که به کاهش چین‌وچروک، خطوط ریز و دیگر نشانه‌های پیری کمک می‌کند.

اسیدهای چرب ضروری موجود در بادام برای کمک به کاهش تورم و التهاب شناخته شده‌اند، در نتیجه برای درمان اختلالات پوستی مانند جوش، آکنه و اگزما مفید است. شما می‌توانید از بادام به‌عنوان یک میان‌وعده‌ی مقوی یا به صورت ورقه شده در سالاد، غلات، ماست و... استفاده کنید. بادام دارای کالری بالایی است، پس سعی کنید از آن در حد اعتدال استفاده نمایید.

از روغن بادام نیز می‌توان برای ماساژ پوست دست، پا و بدن به‌صورت مرتب استفاده کرد. این‌کار سبب می‌شود که پوستی درخشان و شاداب داشته باشید و این درخشندگی پوست باعث می‌شود که شما جوان‌تر از سن خود دیده شوید.

 

download (1)

 

 

 

آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن چربی‌های سالم  و مواد مغذی به‌عنوان بهترین مرطوب‌کننده پوست شناخته شده است. این میوه حاوی حاوی ویتامین K, E, C اسیدفولیک، پتاسیم و منیزیم است است که همگی برای سلامت پوست ضروری می‌باشند. مقدار بالای ویتامین E موجود در آن، از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، دود، آلودگی و بروز چین‌وچروک محافظت می‌کند.

پروتئین‌ها و چربی‌های موجود در آووکادو سالم هستند و برای حفظ سلامت مو و براق شدن آن بسیار مفید است. رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. با استفاده از سه ماسک صورت با آووکادو می‌توانید از فواید بی‌نظیر این میوه بهره‌مند شوید.

19317767694523014818013010786163116582201

 

گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی حاوی سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان ضد پیری شناخته شده است. لیکوپن موجود در آن پوست را از آسیب نورخورشید محافظت می‌کند. اسیدهای مفید موجود در گوجه‌فرنگی در پاک‌سازی آکنه و دیگر لکه‌های پوستی مفید است. ویتامین A موجود در آن موهای شما را براق و قوی نگه‌می‌دارد. از گوجه فرنگی می‌توان به روش‌های مختلف در رژیم غذایی استفاده کرد. اگر می‌خواهید پوست پاک و درخشان داشته باشید، تفاله گوجه‌فرنگی را روزانه به‌مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد شست‌وشو دهید.

 

293aa8bb-5ecd-43af-b898-20703ddad925

 

اسفناج

اسفناج که به‌عنوان یکی از سبزیجات محبوب شناخته شده است، دارای خواص بسیاری می‌باشد. اسفناج یک منبع غنی از ویتامین‌های A, B, C, E و همچنین پتاسم، آهن، کلسیم، منیزیم و اسیدهای چرب امگا3 است. مقدار بالای ویتامین A موجود در آن به‌صورت یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از پوست در برابر آسیب‌های سلولی و پیری زودرس محافظت می‌کند. بتاکاروتن موجود در اسفناج از خشکی پوست، چین‌وچروک وآسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند.

برای سلامت و زیبایی پوست نوشیدن نصف لیوان آب اسفناج لازم است. همچنین می‌توانید اسفناج را به سالاد خود اضافه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

6df2126d-1517-475d-991e-f8af5034d351

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر