کد خبر: 185680
A

پیشگیری از دیابت با این میوه

در دهه‌های اخیر تمایل به استفاده از داروهای گیاهی، برای کنترل بیماری هایی، چون دیابت در جهان افزایش یافته است. یکی از دالایل این علاقمندی می‌تواند اثر بخشی باالینی این داروها وپرهیز از عوارض جانبی ناخواسته داروهای شیمیایی باشد.

پیشگیری از دیابت با این میوه

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛در دهه‌های اخیر تمایل به استفاده از داروهای گیاهی، برای کنترل بیماری هایی، چون دیابت در جهان افزایش یافته است. یکی از دالایل این علاقمندی می‌تواند اثر بخشی باالینی این داروها وپرهیز از عوارض جانبی ناخواسته داروهای شیمیایی باشد.

ایرنا در خبری نوشت:جنس عناب اثرات درمانی گوناگونی مانند کاهش دهندگی قندخون، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و اثرات محافظت کبدی دارد. در مطالعات فیتوشیمیایی آنتی اکسیدان‌های فراوان و ترکیباتی مانند فلاونوئیدها، ساپونین ها، تانین ها، استرول‌ها و سیکلوپپتیدهای آلکالوئیدی از میوه این گیاه جداسازی شده که اثرات درمانی عناب را به آن نسبت می‌دهند ترکیبات اتری موجود در آن عامل مهار کننده‌ای در افزایش قند خون است. همچنین مقادیر پارامترهای بیوشیمیایی مانند اوره، کراتینین، کلسترول سرم، تری‌گلیسیرید سرم، hdl، ldl، هموگلوبین و هموگلوبین گلیکوزیله را به طور قابل توجهی به سطح نرمال نزدیک می‌کند.

به طور کلی میوه عناب دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و در پیشگیری از التهاب ناشی از دیابت و درمان دیابت موثر است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر