کد خبر: 5204
A

بخور و نخورهای میوه‌ای برای دیابتی‌ها

یک متخصص تغذیه با اشاره به این‌که زیاده‌روی در مصرف میوه باعث افزایش قند خون و اضافه وزن می‌شود، بهترین و بدترین میوه‌ها برای مبتلایان به بیماری دیابت را برشمرد.

بخور و نخورهای میوه‌ای برای دیابتی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید مرتضی صفوی اظهار داشت: افراد دیابتی باید میوه‌هایی مانند طالبی، خربزه، انگور، موز رسیده، انبه  را که بسیار شیرین هستند و قند بالایی دارند، با احتیاط مصرف کنند و میوه‌هایی مانند خیار، پرتقال، نارنگی و انواع سیب‌ها که قند پایین‌تری دارند را استفاده کنند.

وی گفت: قند میوه‌ها که همان فروکتوز است، مضرات کمتری نسبت به قندهای ساده همانند گلوکز دارد که علت دیرجذب بودن آن است که نیازهای بدن را آرام آرام تامین کرده و به یکباره قندخون را افزایش نمی‌دهد.

صفوی بیان کرد: در هنگام‌ مصرف میوه، گوشت میوه (سلف میوه) هم مصرف می‌شود که فیبر بالایی داشته و برای مشکلات گوارشی مانند یبوست بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه درباره تاثیر قند میوه بر افزایش وزن گفت: قند میوه هم ممکن است سبب افزایش وزن در افراد شود و افرادی که اضافه وزن دارند، نباید در در مصرف میوه افراط کنند.

وی افزود: میزان سهم یا واحدمصرف میوه در هر فرد، به طور میانگین ۳ واحد میوه است که به اندازه یک سیب بزرگ یا پرتقال درشت یا یک لیوان آب هندوانه برای هر فرد است که مصرف بیش از این مقدار علاوه بر افزایش قند، سبب افزایش وزن نیز می‌شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر