کد خبر: 7191
A

دانشمندان ژاپنی: صبحانه بستنی بخورید تا باهوش‌تر شوید

محققان ژاپنی گفته‌اند افرادی که صبح‌ها بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب بستنی می‌خورند، باهوش‌تر از سایر افرادند. طبق این تحقیقات، بستنی دفعات واکنش افراد را بیشتر و تحریک‌پذیری ذهنی را کاهش می‌دهد.

دانشمندان ژاپنی: صبحانه بستنی بخورید تا باهوش‌تر شوید

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از دیلی‌میل، محققان آزمایش‌هایی را روی افراد داوطلب انجام دادند و بعد از خوردن بستی در وعده صبحانه، از آنها خواستند تمرین‌های ذهنی را در کامپیوتر انجام دهند.

آنها دریافتند افرادی که در وعده صبح بستنی خورده بودند عملکرد بهتری در پردازش اطلاعات جدید داشتند، دفعات واکنش سریع‌تری از خود نشان می‌دادند و فرکانس امواج آلفا در این گروه از افراد بالاتر می‌رود. امواج آلفا با کاهش تحریک‌پذیری ذهنی و هوشیاری بالاتر مرتبط است.

گفته شده که با خوردن بستنی در وعده صبحگاهی، دمای مغز پایین می‌آید و همین کاهش دما هوشیاری مغز را افزایش می‌دهد.

محققان در آزمایش دیگری، به گروه داوطلب دیگر هنگام بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب سرد دادند. نتیجه تحقیق نشان داد نوشیدن آب سرد هم هوشیاری و ظرفیت ذهنی را افزایش می‌دهد اما قدرت آن به زیادی تأثیر بستنی روی مغز نیست.

این محققان بررسی‌های مختلفی روی تأثیر انواع مواد خوراکی در وعده صبحانه انجام داده‌اند و گفته‌اند که به اعتقاد آنها، مصرف مواد شیرین در وعده صبحانه مفیدتر است. به عنوان مثال، آنها معتقدند صرف کیک شکلاتی در هنگام خوردن صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند.

منبع: سلامت آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر