کشف جدید دانشمندان: درمان کرونا با خون گاو!

دانشمندان می‌گویند آزمایش انسانی درمان جدیدی برای کروناویروس جدید که حاصل از پلاسمای خون گاو است، از ماه آینده شروع خواهد شد.

کشف جدید دانشمندان: درمان کرونا با خون گاو!

به گزارش سایت دیده بان ایران: یک درمان جدید برای کووید-۱۹ که حاصل از پلاسمای خون گاو است، ماه آینده روی انسان آزمایش می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها ممکن است خون گاو نقش مهمی در توسعه یک درمان موثر برای بیماری کووید-۱۹ داشته باشد.

دانشمندان موسسه درمان‌شناسی زیستی SAB  در حال حاضر مشغول کار بر روی مجموعه‌ای از آنتی بادی‌ها یا پادتن‌های مختلف هستند که به پادتن‌های “پلی‌کلونال”(polyclonal) معروف هستند. این پادتن‌ها توسط بدن انسان ساخته شده و می‌توانند یک ارگانیسم یا ویروس مهاجم خاص را دفع کنند و از گسترش آن جلوگیری کنند.

پادتن‌های پلی‌کلونال این موسسه که قبلاً برای معالجه بیماری‌های مرس(MERS) و آنفلوآنزا استفاده شده است، در حال حاضر با استفاده از خون گاو، علیه کروناویروس جدید آزمایش می‌شوند. البته گاوهای درگیر در این آزمایشات بالینی گاوهای معمولی نیستند، چرا که ژن‌هایی از سیستم ایمنی بدن انسان که باعث تولید پادتن در بدن می‌شود، به این حیوانات تزریق شده است.

این ژن‌ها به گاوها تزریق می‌شوند که در نتیجه آنها را قادر می‌کند با آنچه که بدن آنها به عنوان عفونت یا حمله ویروس تشخیص می‌دهد، مقابله کنند. “ادی سالیوان”، مدیرعامل موسسه SAB می‌گوید این گاوها پادتن‌های خنثی‌کننده قوی را به طور ویژه هدفمند تولید می‌کنند که می‌توانند در بیماران انسانی استفاده شوند.

دانشمندان تصور می‌کنند که پادتن‌های خنثی کننده هدفمند می‌توانند به جلوگیری از عفونت یا کند کردن عفونت در کسی که در معرض کروناویروس جدید است، کمک کند.

دانشمندان تصمیم گرفتند که از گاوها استفاده کنند، زیرا آنها ادعا می‌کنند که مقادیر زیادی پلاسما را می‌توان از آنها بیرون کشید.

“ادی سالیوان” توضیح داد: هر ماه بین ۳۰ تا ۴۵ لیتر پلاسما از هر حیوان می‌توان به دست آورد.

آزمایشات انسانی این درمان جدید کروناویروس از ماه آینده آغاز می‌شود. در عین حال طبق آخرین گزارش CNN، آزمایش‌های انسانی برای درمان کووید-۱۹ حاصل از پلاسمای گاوها توسط یک شرکت دیگر نیز انتظار می‌رود هفته آینده آغاز شود.

دکتر “جورج یانکوپولوس”، رئیس شرکت داروسازی Regeneron که یک شرکت دیگر است که آزمایشات انسانی درمان کووید-۱۹ را با دارویی که از موش‌ها گرفته شده است، آغاز کرده است، می‌گوید: ما امیدواریم که تا پایان تابستان بتوانیم صدها هزار دوز برای بیماران نیازمند، هم برای پیشگیری و هم برای درمان فراهم کنیم.

در این گزارش آمده است که گاوها نسبت به اهداکنندگان پلاسمای انسانی مزایای بسیاری دارند. آنها ایمنی قوی‌تری نسبت به انسان دارند که باعث می‌شود واکنش آنها در تزریق مکرر کروناویروس قوی‌تر شود.